Regulamin serwisu złapgrafika.pl

Spis treści:

  1. Wstęp
  2. Definicje obowiązujące w niniejszym regulaminie
  3. Rejestracja Konta w Serwisie
  4. Korzystanie z Konta w Serwisie przez Użytkownika
  5. Zakładanie konkursu i obowiązki Zleceniodawcy
  6. Zgłaszanie Pracy w Konkursie i obowiązki Zleceniobiorcy
  7. Zastrzeżenia i postanowienia końcowe
  1. Wstęp
    1. Niniejszy regulamin stanowi umowę między Serwisem, Zleceniodawcą i Zleceniobiorcą.
    2. Każdy zarejestrowany użytkownik Serwisu musi zaakceptować regulamin, oraz przestrzegać wszystkich jego punktów.
    3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany, któregokolwiek punktu regulaminu w dowolnym czasie.
    4. Wszystkie kwestie sporne są rozstrzygane w oparciu o prawo polskie.
  2. Definicje obowiązujące w niniejszym regulaminie
    1. Regulamin - niniejszy regulamin obowiązujący w Serwisie.
    2. Serwis/Portal - pojęcia określające stronę zlapgrafika.pl.
    3. Usługodawca - właściciel Serwisu.
    4. Rejestracja - proces założenia Konta w Serwisie, co wiąże się z zaakceptowaniem i przestrzeganiem Regulaminu.
    5. Zleceniodawca/Klient - osoba zarejestrowana w Serwisie zakładająca konkurs.
    6. Zleceniobiorca/Grafik - osoba zarejestrowana w Serwisie, która składa swoje prace w konkursach założonych przez Zleceniodawcę.
    7. Użytkownik - osoba zarejestrowanych w Serwisie.
    8. Konto - konto Użytkownika.
    9. Banowanie - proces polegający za czasowym, bądź stałym zablokowaniu Konta Użytkownika.
    10. Konkurs - procedura polegająca na wypełnieniu formularza zakładania konkursu przez Zleceniodawcę mającą na celu wybranie jednej z Ofert zamieszczonych przez Grafików. Autor (Grafik) zwycięskiej pracy otrzyma nagrodę zgodną z Regulaminem.
    11. Oferta/Praca/Projekt - materiał (także tekstowy) zamieszczony przez Grafika w Konkursie.
    12. Wygrana Konkursu - proces polegający na wybraniu przez Zleceniodawcę jednej z Prac zamieszczonych przez Grafików w Konkursie (co wiąże się z przekazaniem Nagrody Grafikowi).
    13. Zwycięzca Konkursu - Grafik, któremu przypadła Wygrana Konkursu.
    14. Nagroda - kwota pieniężna ustalona pomiędzy Usługodawcą i Zleceniodawcą, za pomocą formularza zakładania Konkursu przyznawana Zwycięzcy Konkursu.
    15. Budżet - kwota pieniężna jaką sam ustala Zleceniodawca, która po zakończeniu Konkursu zostanie przekazana Zwycięzcy Konkursu.
    16. Prowizja - kwota pieniężna pobierana przez Usługodawcę od Zleceniodawcy za założenie Konkursu.
    17. Koszta Dodatkowe - kwota pieniężna jaką pobiera Usługodawca od Zleceniodawcy za wykupienie dodatkowych opcji dotyczących konkursu takich jak promowanie Konkursu, przdłużenie czasu trwania itp.
    18. Treść/Zasoby - wszelkie materiały, zarówno tekstowe jak i graficzne zamieszczone w Serwisie, włącznie z Projektami Grafików.
  3. Rejestracja Konta w Serwisie
    1. Aby korzystać ze wszystkich funkcjonalności zawartych w Serwisie (min. logować się, zakładać Konkursu, składać Oferty, pisać komentarze) należy się w nim Zarejestrować za pomocą formularza rejestracyjnego.
    2. Proces rejestracji wymaga zaakceptowania przez Użytkownika Regulaminu.
    3. Rejestrując się w Serwisie Użytkownik deklaruje, iż ma ukończone 18 lat, bądź posiada zdolność do czynności prawnych.
      1. W przypadku podania nieprawdziwych danych przez Użytkownika Usługodawca ma prawo zbanować lub całkowicie usunąć jego Konto.
      2. W przypadku Wygranej Konkursu przez Użytkownika, który nie podał prawdziwych danych podczas procesu Rejestracji możliwe jest nieprzyznanie mu Nagrody.
    4. Użytkownik zobowiązuje się strzec prywatności i bezpieczeństwa danych przechowywanych w Serwisie (min. swój adres email i hasło).
    5. Każdy użytkownik może posiadać tylko jedno konto w Serwisie.
    6. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zablokowania lub usunięcia Konta bez podania przyczyny.
  4. Korzystanie z Konta w Serwisie przez Użytkownika
    1. Zarejestrowana osoba może się logować w Serwisie w celu korzystania ze wszystkich jego funkcjonalności, w tym:
      1. Zakładać Konkursy
      2. Składać prace w Konkursach
      3. Komentować Prace jak i Konkursy
        1. Zabrania się w treści komentarzy publikowania hiperłączy, adresów email czy innej formy reklamy serwisów lub osób zewnętrznych z wyjątkiem próby zwrócenia uwagi na plagiat.
        2. W komentarzach obowiązują zasady poprawnej polszczyzny, niedozwolone jest słownictwo wulgarne, czy tworzenie spamu.
        3. Administracja ma prawo usunąć komentarze bez podania przyczyny.
      4. Oceniać pracę innych Grafików
        1. Ocena pracy nie ma żadnego wpływu na Wygraną w Konkursie, może jedynie pomóc Zleceniodawcy w podjęciu decyzji.
        2. Użytkownicy nie mogą oceniać własnych Prac.
        3. Administracja ma prawo usunąć głosy jeśli zajdzie podejrzenie, iż zostały one "nabite".
      5. Użytkownik nie może odsprzedać lub użyczać swojego Konta osobom trzecim.
    2. Zabronione jest podszywanie się pod osoby trzecie.
    3. Zabronione jest w jakikolwiek sposób naruszanie praw autorskich, znaków towarowych, patentów i innych praw własności intelektualnej.
    4. Zabroniona jest jakakolwiek forma reklamy bez wiedzy i zezwolenia Serwisu.
  5. Zakładanie konkursu i obowiązki Zleceniodawcy
    1. Konkurs może założyć każdy Zleceniodawca poprzez formularz zakładania konkursu dostępny po zalogowaniu.
    2. Konkursem mogą być objęte następujące usługi:
      1. Projekt logotypu
      2. Projekt szaty graficznej strony internetowej (layout)
      3. Projekt wizytówki
      4. Projekt ulotki reklamowej
      5. Projekt plakatu
      6. Projekt karty dań
      7. Pakiet firmowy (np. projekt logo, wizytówki i papierów firmowych)
      8. Projekt graficzny inny niż wymienione
      9. Pomysł na nazwę firmy, produktu, wyrobu itp.
    3. Konkurs (z wyłączeniem "Pomysłu na...") może obejmować wyłącznie usługi graficzne. Nie może obejmować programowania, druku itp.
    4. Klient zobowiązany jest do dokładnego i przemyślanego wypełnienia formularza konkursu. Winien dokładnie wybrać kategorię, opisać szczegóły Konkursu takie jak kolorystyka, kształt, grupę docelową i wszystko inne, co może być przydatne dla uczestników konkursu. Serwis nie odpowiada za treść opisu Konkursów.
    5. Do opisu Konkursu Zleceniodawca może dodać załączniki graficzne, np. w postaci istniejących logotypów, aby nakierować Grafików.
    6. Administracja serwisu ma prawo dokonać drobnych korekt w opisie konkursu.
    7. W przypadku Konkursów dotyczących treści dla dorosłych Zleceniodawca winien wykupić opcję widoczności konkursu tylko dla Użytkowników Serwisu (opisane w dalszej części regulaminu).
    8. Jeden konkurs może dotyczyć tylko jednego typu grafiki. Nie można w jednym konkursie zlecić wykonania np. logotypu i projektu strony www. Wyjątkiem jest konkurs na Pakiet firmowy, w którym zleceniodawca zleca wykonanie logotypu, wizytówki i papierów firmowych lub konkurs, w którym zleceniodawca określa wykonanie kilku wariantów grafiki, np. 3 różne bannery reklamowe.
    9. Serwis zastrzega sobie prawo do usunięcie Konkursu i jego Ofert jeśli narusza on prawa autorskie lub polskie prawo.
    10. Ostatnim krokiem zakładania Konkursu przez Zleceniodawcę jest dokonanie przez niego opłaty w wysokości ustalonego przez niego Budżetu powiększonego o Prowizję portalu, która wynosi 30% kwoty ustalonego budżetu, Opłaty Dodatkowe i podatek VAT (23%) na konto Usługodawcy.
      1. Przed dokonaniem opłaty Konkurs będzie miał status nieaktywnego i nie będzie widoczny w serwisie.
      2. Zleceniodawca może dokonać opłaty na dwa sposoby:
        1. Przelewami online dostępnymi w ostatnim punkcie formularza zakładania Konkursu. Wtedy po dokonaniu opłaty Konkurs automatycznie otrzyma status aktywnego i pojawi się na stronie (chyba, że Zleceniodawca nie ukończy poprawnie procesu płatności, w takim przypadku konkurs zostanie aktywowany po zaksięgowaniu opłaty).
        2. Przelewem tradycyjnym. Konkurs otrzyma status aktywny dopiero po zaksięgowaniu opłaty na koncie.
      3. Czas zakończenia Konkursu jest naliczany od momentu otrzymania przez Konkurs statusu aktywny.
    11. Podczas zakładania Konkursu Zleceniodawca może wybrać dodatkowe opcje płatne wg cennika. Są to:
      1. Przedłużenie czasu trwania Konkursu z podstawowych 7 dni do 21 dni. Opłata pobierana za każdy dodatkowy dzień.
      2. Opcję promowania (wyróżnienia) Konkursu. Promowany Konkurs przez cały czas trwania Konkursu będzie miał bogatszą formę graficzną, oraz znajdował się na liście konkursów nad konkursami niepromowanymi. W przypadku, gdy kilka Konkursów będzie promowanych w ten sposób kolejność wyświetlania będzie uzależniona od kolejności założenia Konkursów
      3. Szczegóły Konkursu widoczne tylko dla społeczności Serwisu. Po wykupieniu tej usługi przy konkursie pojawi się grafika kłódki, a jego szczegóły będą mogły zobaczyć jedynie zarejestrowani Graficy.
      4. Opcję widoczności prac - tylko Zleceniodawca będzie mógł oglądać zamieszczone prace, aż do zakończenia etapu składania prac.
      5. Wydłużenie czasu trwania wyboru pracy zwycięskiej do 7 dni.
    12. Aktywny Konkurs będzie widoczny na stronie głównej Serwisu. Jeśli aktywnych Konkursów w danym czasie jest więcej będą one wyświetlane w kolejności rosnącej biorąc pod uwagę czas pozostały do zakończenia Konkursu (pomijając Konkurs wyróżniony).
    13. Konkursy widoczne na stronie głównej będą zawierały informację o rodzaju Konkursu (logotyp, layout itp.), tytuł Konkursu, liczbę nadesłanych Prac, budżet, ikony oznaczające opcje dodatkowe oraz czas jaki pozostał do końca Konkursu.
    14. Graficy zostaną poinformowani o nowym konkursie za pomocą newslettera serwisu, na portalu Facebook, oraz na różnych stronach i forach związanych z grafiką, oraz e-konkursami.
    15. Po kliknięciu na Konkurs widoczny na stronie głównej użytkownik zostanie przeniesiony do podstrony danego Konkursu, w którym będzie mógł przeczytać opis Konkursu, przeglądać nadesłane prace (o ile nie została wykupiona opcja nie zezwalająca na to), pisać komentarze, oceniać prac, a w końcu dodać własną pracę.
    16. Czas trwania Konkursu bez dodatkowych opłat wynosi 7 dni.
    17. Zleceniodawca ma prawo przedłużyć czas trwania Konkursu w trakcie jego trwania o 14 dni dokonując dodatkowej opłaty wg cennika. Aby przedłożyć Konkurs w trakcie jego trwania Zleceniodawca powinien skontaktować się z Usługodawcą.
    18. Zleceniodawca może zwiększyć budżet konkursu w trakcie jego trwania. Aby to zrobić należy skontaktować się z Usługodawcą.
    19. Zleceniodawca może domagać się edycji danych zamieszczonych w opisie Konkursu. W takiej sytuacji winien skontaktować się z Usługodawcą, wskazać co należy zmienić, bądź dodać, a na żądanie Usługodawcy podać przyczynę. Usługodawca ma prawo odmówić dokonania korekty.
    20. Zleceniodawca sam ustala Budżet dotyczący Konkursu. (Do Budżetu zostanie doliczony podatek VAT).
    21. Po zakończonym konkursie Usługodawca wystawia fakturę VAT (przesyłaną pocztą elektroniczną).
    22. Usługodawca pobiera Prowizję za założenie Konkursu w wysokości 30% Budżetu.
    23. Zleceniodawca, oraz Administrator w trakcie trwania konkursu może wyróżnić dowolną ilość prac - takie prace będą pojawiały się w pierwszej kolejności na liście prac.
    24. Zleceniodawca powinien wyłonić Zwycięzcę Konkursu w czasie do 3 dni od czasu zakończenia Konkursu. Jeśli nie zrobi tego w tym czasie automatycznie godzi się na wykupienie opcji przedłużenia czasu wyboru zwycięzcy do 7 dni i wystawienie faktury VAT na kwotę 29zł netto.
    25. Raz wyłoniony Zwycięzca jest nieodwołalny (o ile praca spełnia warunki Regulaminu).
    26. Zleceniodawca ma obowiązek przed otrzymaniem plików zwycięskiej pracy przesłać dane potrzebne do rozliczenia.
    27. Po wyłonieniu Zwycięzcy i przesłaniu danych z powyższego punktu Zleceniodawca w czasie do 3 dni roboczych otrzyma drogą elektroniczną pliki od Grafika.
    28. Po otrzymaniu przez Zleceniodawcę plików od Grafika Zleceniodawca ma 2 dni robocze na zgłoszenie ewentualnych uwag, nieścisłości, niekompletności materiałów co do otrzymanego projektu. Po tym czasie Konkurs i wszelkie formalności uznaje się za zakończone.
    29. Wraz z otrzymaną pracą Zleceniodawca otrzymuje adres e-mail do zwycięskiego Grafika w celu późniejszej ewentualnej współpracy.
    30. Jeśli w Konkursie na logo pojawi się mniej niż 20 Prac (lub 10 w pozostałych typach konkursów), a Zleceniodawca nie zdecyduje się wyłonić zwycięzcy Budżet konkursu, wraz z prowizją serwisu, oraz wszystkimi opłatami dodatkowymi zostanie mu w całości zwrócony.
    31. Zleceniodawca i Grafik nie mogą podejmować żadnych działań w celu wyeliminowania portalu zlapgrafika.pl z organizacji Konkursu, w tym nie mogą komunikować się bezpośrednio poza stroną zlapgrafika.pl.
    32. Jeżeli w okresie wybierania zwycięzcy zostaną usunięte prace wyróżnione (np. z powodu nadużyć) Zleceniodawca ma prawo żądać darmowego przedłużenia konkursu o 5 dni.
    33. Warunki zawarte w konkursie są wiążące.
  6. Zgłaszanie Pracy w Konkursie i obowiązki Zleceniobiorcy
    1. Każdy Grafik ma prawo zamieścić dowolną ilość Prac w każdym z Konkursów
    2. Biorąc udział w Konkursie Grafik deklaruje, że składana Praca jest jego własnością i posiada do niej prawa autorskie.
    3. Dopuszczalne jest korzystanie z clipartów, renderów, zdjęć stockowych, do których posiada się prawa. Wyjątkiem jest konkurs na logotyp, w którym niedopuszczalne jest korzystanie z "gotowców".
    4. ​Niedopuszczalne jest wykorzystywanie całości, bądź fragmentów clipartów, lub innych gotowych materiałów w konkursie na logotyp. Prace zawierające takie materiały będą usuwane, a ich autorzy karani.
    5. Zgłoszona Praca musi się składać z Grafiki (bądź kilku Grafik w przypadku, gdy Zleceniobiorca chce przedstawić np. kilka wariantów tej samej pracy, kilka podstron danego layoutu, itp.). 
    6. Zgłoszona praca nie może zawierać danych kontaktowych do grafika tj. adresu email, telefonu, adresu www.
    7. Zabrania się zamieszczania Zleceniodawcom projektów we własmym konkursie.
    8. Każdą zgłoszoną grafikę w Pracy można opatrzyć opisem.
    9. Praca zgłoszona w Konkursie może zostać usunięta na prośbę autora pracy. Administracja ma jednak prawo odmówić usunięcia pracy.
    10. Praca nie może łamać praw autorskich, polskiego prawa, ani Regulaminu.
    11. Kwota Budżetu Konkursu jest wiążąca.
    12. Termin zakończenia Konkursu jest wiążący, chyba, że Zleceniodawca zdecyduje się go przedłużyć.
    13. Zwycięzca Konkursu o tym fakcie zostanie powiadomiony drogą elektroniczną. W takiej sytuacji zobowiązany jest przesłać zwycięskie, kompletne i zgadzające się z zamieszczoną pracą materiały pocztą elektroniczną do administratora Strony.
    14. Wraz z przesyłaną zwycięską pracą grafik jest zobowiązany również przesłać w wiadomści email swoje imię, nazwisko, adres zamieszkania, PESEL, nazwę urzędu skarbowego, czyli dane potrzebne do rozliczenia podatkowego, oraz numer rachunku bankowego, na które ma zostać przelana wygrana z konkursu.
    15. Zleceniodawca ma 2 dni od czasu przesłania przez Grafika materiałów na wytknięcie nieścisłości dotyczących Pracy.
    16. W przypadku wykrycia w przesłanych materiałach nieścisłości Grafik jest zobowiązany do naniesienia poprawek/przesłania Pracy w odpowiednim formacie.
    17. Na życzenie klienta grafik jest zobowiązany nanieść na projekt drobne poprawki.
    18. Po zatwierdzeniu nadasłanej Pracy przez Zleceniodawcę Grafik otrzymuje zapłatę na konto w wysokości ustalonego Budżetu po potrąceniu 10% podatku jeśli wygrana w konkursie wynosi więcej niż 760 PLN.
    19. Po zakończeniu konkursu Grafik przenosi wszelkie prawa autorskie na Zleceniodawcę i zrzeka się jakichkolwiek roszczeń do projektu. Nagroda w konkursie stanowi jednocześnie wynagrodzenie za przeniesienie na Zleceniodawcę majątkowych praw autorskich. Zleceniodawca zakupiony projekt może modyfikować wg własnego uznania.
    20. Wszelkie zamieszczone przez Grafików materiały w Serwisie podlegają ochronie praw autorskich i zabrania się ich kopiowania, modyfikacji, reprodukowania, czy pobierania.
    21. Zamieszczone materiały mogą być zabezpieczone znakiem wodnym.
    22. W systemie komentarzy zabrania się wpisywania adresów e-mail, www, numerów telefonów itp. chyba, że mają na celu demaskację plagiatu.
    23. Serwis może wykorzystywać zamieszczone prace w celach promocyjnych.
    24. Serwis zastrzega prawo do usunięcia prac, które są rażąco nieestetyczne, niskiej jakości lub niezgodne z opisem konkursu
  7. Zastrzeżenia i postanowienia końcowe
    1. Serwis nie bierze odpowiedzialności za wszelkie awarie serwisu, jednak w wypadku wystąpienia takowych czas zakończenia wszystkich aktywnych konkursów zostanie przedłużony o czas trwania awarii.
    2. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za niezgodne z prawdą oświadczenia Użytkowników co do posiadanych przez nich praw, w tym praw autorskich do utworu, koncesji, pozwoleń, czy licencji.
    3. Użytkownik wyrażając zgodę na otrzymywanie wiadomości elektronicznych z informacjami o nowych konkursach, promocjach, czy informacji handlowych i reklamowych.
    4. Użytkownik wyrażając zgodę na warunki niniejszego regulaminu, w momencie rejestracji w Serwisie, wyraża równocześnie zgodę na sposób, w jaki Serwis może postępować z przekazanymi danymi. Ujawnienie danych osobowych osobom trzecim, poza okolicznościami wskazanymi w niniejszym regulaminie, może nastąpić jedynie w sposób i na warunkach określonych w przepisach ustawy o ochronie danych osobowych.
    5. Jeżeli powyższy regulamin nie rozstrzyga sprawy wprost, wówczas mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
    6. W przypadku braku zaksięgowania płatności, błędów wynikających z nieprawidłowego działania serwisu, oraz inne reklamacje prosimy zgłaszać na adres kontakt@zlapgrafika.pl
    7. Właścicielem portalu jest
      Omnia-Pol Włodzimierz Karaś
      ul. Sierpińskiego 2/8
      02-122 Warszawa
      Nip 526-136-49-27
      77 1140 2004 0000 3302 7503 8450

 

Idź do góry