Jak projektować logo firmowe?
Projektowanie logo firmowego to usługa w naszej firmie, która od wielu lat cieszy się rosnącym zainteresowaniem wśród Klientów. Wynika to przede wszystkim z tego, że znak graficzny bezpośrednio odpowiada za strategię marketingową danej firmy. Prawdą jest też, że zdecydowana większość właścicieli danego przedsiębiorstwa nie potrafi zaprojektować własnego logo. Wyjaśniamy więc krok po kroku jak zrobić logo i dlaczego tak ważne jest, aby projekt był przemyślany i spójny z całą koncepcją wizualną marki.
Dlaczego dobry projekt logo firmowego jest tak ważny?
Prawidłowo wykonany projekt logo firmowego buduje zaufanie u Klienta i przyciąga jego uwagę. W efekcie wystarczy, że marka na tym samym produkcie umieści rozpoznawalne logo, aby z łatwością sprzedać swój asortyment w większej ilości i w korzystniejszej dla siebie cenie. Klienci bardzo chętnie płacą więcej za dany produkt tylko z tego powodu, że widzą na nim firmowe logo, które kojarzą z wysoką jakością.
Amatorski projekt logo bez przemyślanej strategii marketingowej nie pomoże w efektywnym rozwoju marki. Niedbale przygotowany sprawi, że potencjalni Klienci tak też zaczną postrzegać firmę czy usługę. Nie warto więc oszczędzać na projekcie logotypu firmy. Litery, kształt czy kolor grafiki mają ogromny wpływ na to, w jaki sposób Klienci odbierają firmę.
Jak zaprojektować logo firmy?
Istnieje wiele różnych narzędzi umożliwiających projektowanie logo firmy, np. wszelkiego rodzaju darmowe programy dostępne w internecie. To zwykle intuicyjny interfejs z prostymi atrybutami do nadawania grafice czy literom odpowiedniego kształtu, koloru oraz rozmiaru. Należy jednak pamiętać, że darmowe programy demo nie mają wiele funkcji, które mogą przydać się przy tworzeniu wyjątkowych znaków firmowych.
Właśnie dlatego dobrym wyborem będzie powierzenie tego zadania portalowi Złap Grafika. Wystarczy, że użytkownik założy konkurs na stronie, a setki grafików z całej Polski znajdzie o tym informację. Będą mogli więc przygotować projekty zgodnie z indywidualną specyfiką właściciela marki. To właśnie on ustala stawkę, jaką może zapłacić za projekt. Po upływie określonego przez niego czasu może wybrać pracę, która najbardziej mu się podoba. Nasz portal pozwala więc zaoszczędzić czas i pieniądze.
Czym wyróżnia się dobre logo firmy?
Dobry projekt logo firmy powinien uwzględniać strategię marketingową przedsiębiorstwa oraz zasady kompozycji. Poza tym wbrew pozorom logotypy marki nie zawsze ilustrują to, czym bezpośrednio się ona zajmuje. Jest tak chociażby w przypadku popularnej wyszukiwarki Google czy sklepu Ikea (brak tam symbolu mebli).
Zgodnie z wieloma badaniami naukowymi mózg człowieka przypisuje konkretnemu kształtowi liter pewne cechy charakterystyczne. Jak dowodzi praktyka, zazwyczaj proste rozwiązania są najlepsze. To właśnie nieskomplikowane logo łatwiej zapada w pamięć, jest czytelne i zrozumiałe dla przeciętnego odbiorcy. Nie warto więc przy projekcie dodawać zbędnych elementów czy ozdobników, które nie wniosą nic wartościowego.
W projekcie logo nie polecamy także stosowania zbyt wielu szczegółów czy wyjątkowo małych, nieczytelnych elementów. Powód? Po zmniejszeniu (np. w trakcie druku logo w mniejszych folderach) staną się nieczytelne, a stworzony znak firmowy straci swoją siłę przekazu.
Ostatnim punktem, który uwzględniamy przy projekcie logo firmowego, jest jego oryginalność. Logo powinno wyróżniać się na tle konkurencji, aby przyciągnąć Klientów i podkreślić wyjątkowość przedsiębiorstwa lub usługi czy produktu. Logotyp powinien być łatwy do rozpoznania oraz umożliwiać bezproblemowe zidentyfikowanie firmy na podstawie samego obrysu lub kształtu.
Jeśli jesteś właścicielem firmy, marki, produktu lub usługi i chcesz dowiedzieć się, jak stworzyć wyjątkowe logo, to idealnie trafiłeś! Na naszym portalu Złap Grafika pomagamy tworzyć niepowtarzalne znaki firmowe, które wpiszą się w strategię wizualną Twojej marki! Zachęcamy do zapoznania się z całym asortymentem usług, jakie oferujemy.