Projektowanie logo

Logo - cena za stworzenie podstawy identyfikacji wizualnej

Logo cena

Mały wielki znak. Tak można w skrócie powiedzieć o profesjonalnie wykonanym, firmowym logo. Dlaczego? Bo pod płaszczykiem niewielkiego symbolu graficznego znajduje się tak naprawdę większość możliwości stworzenia solidnej i rozpoznawalnej marki.

Niestety wiele ze startujących biznesów skupia na stworzeniu logo zbyt mało uwagi lub też powierza na jego stworzenie zbyt mało środków. Skutkuje to wykonaniem logo przez amatora, niekoniecznie znającego się na tworzeniu identyfikacji wizualnej. Niejednokrotnie też kwestia stworzenia logo odkładana jest na przyszłość, przez brak świadomości, że jest to fundament uwiarygadniający i nadający znaczenie nawet świeżo powstałym działalnościom.

Ile kosztuje dobre logo? Aby zrozumieć w pełni, co wpływa na cenę logo, należy uzmysłowić sobie zarówno to, co nam daje jego posiadanie (oczywiście mowa o profesjonalnym znaku) oraz jak wygląda proces jego tworzenia.

Wartość logo dla firmy

Profesjonalnie wykonane logo to długoterminowa inwestycja. Logo dla firmy ma z założenia odgrywać rolę identyfikacyjną przez wiele sezonów, a nawet dziesięcioleci. Każdy zna logo Adidasa, Coca-Coli czy McDonalda. Co prawda czasami są w nich wprowadzane subtelne, kosmetyczne zmiany, ale nadal jest to od pokoleń to samo logo. I o to chodzi…

Może i nowy klient nie ma od razu ambicji na stworzenie globalnego biznesu, jednak nawet podbicie lokalnego rynku przy odpowiednio prowadzonej marce, może dać wieloletnie korzyści... a do tego potrzebne jest odpowiednie logo.

Proces tworzenia logo

Stworzenie logo nie jest, jak niektórym się wydaje, kliknięciem kilku opcji na komputerze przez grafika. Profesjonalne logo to wieloetapowy proces, który ma na celu stworzenie znaku pasującego do rynku, firmy i jej działalności. Musi mieć także odpowiednie cechy, dające mu wieloletnią użyteczność.

Dobra agencja czy grafik zacznie od wywiadu z klientem, dotyczącego tego, czego on oczekuje, jaki jest profil działalności, plany na przyszłość, czy grupa odbiorcza. Później na tapetę idzie rozpoznanie rynku w zasięgu takim, w jakim ma być prowadzona działalność teraz, jak i później. Tak! To wszystko wpływa na wygląd tworzonego logo.

Kolejnym krokiem jest stworzenie zazwyczaj kilku concept artów, czyli wstępnych szkiców. Szkice te nie zawsze są pokazywane klientowi - zależy to od systemu pracy grafika. Tak czy inaczej, pełnią one funkcję wizualizacji pierwszych pomysłów, aby ocenić ich użyteczność, przemyśleć projekt na poziomie większej szczegółowości oraz ułatwić tworzenie właściwych propozycji.

Następnie tworzone są projekty logo, które przedstwiane są klientowi. Na tym i kolejnych etapach logo zostaje poddane lekkim modyfikacjom, tworzone są wizualizacje umieszczania go na materiałach reklamowych, niejednokrotnie zmienia się jego kolory, typografię i wiele innych elementów. Wszystko po to, by uzyskać odpowiednie logo, podobające się zarówno klientowi, jak i przekazujące w optymalny sposób informacje o marce.

Logo - cena amatorskich i półprofesjonalnych projektów

Powyższe kroki tworzenia logo, jak i jego znaczenie dla biznesu opisane są w telegraficznym skrócie. Jednak ma to olbrzymie znaczenie i wpływ na wartość i koszt logo. Cena usługi zawiera w sobie nie tylko czas potrzebny na wykonanie projektu, ale też wiele innych niemierzalnych czynników, bez których nie da się stworzyć idealnego znaku. Przejdźmy więc do sedna i przyjrzyjmy się cenom logo.

Robiąc rozeznanie w Internecie, można stwierdzić, że cena logo to już nawet kilkadziesiąt złotych. Tymczasem za tyle można kupić co najwyżej gotową, klipartową kompozycję, która zostanie sprzedana w niezmiennej formie wielu innym klientom, co bynajmniej nie jest w żaden sposób dobre dla firmy.

Czasami w cenie kilkudziesięciu złotych możemy też otrzymać amatorski projekt, często wykonany przez ucznia bawiącego się grafiką i niemającego pojęcia o podstawach tworzenia identyfikacji wizualnej. Jeżeli choć trochę zależy nam na profesjonalnym logo, cena kilkudziesięciu złotych powinna budzić natychmiastowy sprzeciw i proces szukania innej oferty.

Jaka cena może już dawać nadzieję na profesjonalne logo? W tej chwili są to ceny od około 1000 zł wzwyż, z czego kwoty poniżej 2000 zł to zazwyczaj szybkie wykonanie usługi przez agencje, które nie zawsze przykładają się do stworzenia indywidualnego logo. Można też za kilkaset złotych zakupić logo ciekawe graficznie, ale stworzone „z góry” dla całej branży, bez niejednokrotnie bardzo ważnego researchu.

Logo - cena profesjonalnej identyfikacji marki

Chcąc indywidualnego podejścia do stworzenia logo, warto zatrudnić profesjonalnego grafika, najczęściej wykonującego pracę w ramach własnej działalności. Osoba taka podchodzi sumiennie do wykonywanego projektu, nie bierze na siebie zbyt wielu zleceń i ma czas na odpowiednie przyłożenie się do poszczególnych etapów tworzenia logo.

Cena takiej usługi to według wielu obszerne widełki, jednak zazwyczaj zaczynające się od około 2000 zł. Taka kwota to minimum, aby grafik zajął się projektem przez kilka dni a nierzadko i ponad tydzień, tworząc różnego rodzaju opcje i wybierając najlepsze.

Pamiętajmy, że zleceniobiorca musi odjąć koszty prowadzenia działalności. Biorąc 2-3 zlecenia tego typu w miesiącu, aby móc poświęcić na nie odpowiedni czas, niekoniecznie otrzyma on końcowo średnie wynagrodzenia na etacie. Stąd ceny profesjonalnych grafików to kilka, a czasami nawet kilkanaście tysięcy złotych w zależności od różnego rodzaju zmiennych.

Czy można otrzymać profesjonalne logo za rozsądną cenę

Można! Z taką propocyjną wychodzi nasz portal - zlapgrafika.pl. Zlapgrafika zrzesza tysiące grafików z całej Polski, którzy poświęcą swój czas, aby zaprojektować dla Ciebie wymarzone logo i to TY ustalasz ile jesteś za nie zapłacić. Aby otrzymać logo od profesjonalisty nie będziesz musiał wydawać kilku tysięcy złotych. Co najważniejsze sam ustalasz cenę za logo, która oscyluje (zazwyczaj) w przedziale 300zł - 1000zł. W tym budżecie otrzymasz co najmniej kilkadziesiąt różnych projektów, z których ostatecznie wybierzesz ten jeden - najlepszy!

Logo - cena. Podsumowanie.

Krótko podsumowując sedno nieco przydługiego artykuł:

Cena logo w granicach do około 200 zł to w 95% przypadków stracone pieniądze i brak jakiejkolwiek wartości indywidualnej.

200 zł do 1000 zł (z czego bliżej drugiej wartości) to kwota, którą należy wydać, chcąc estetycznego amatorskiego lub półprofesjonalnego logo, które jednak niekoniecznie będzie stworzone indywidualnie pod wszystkie aspekty działalności klienta. Takie logo zazwyczaj prędzej czy później zostanie zmienione.

Kwoty od 1000 zł do 2000 zł to cena za stworzenie logo, którą proponuje około 40% agencji i freelancerów, jako absolutne minimum do tego, aby stworzyć projekt.

Logo w cenie od 2000 zł do 5000 zł można znaleźć w ofercie około 30% agencji kreatywnych i grafików. Jest to kwota, w której zazwyczaj mieści się profesjonalne logo w różnych formatach, potrzebnych wersjach kolorystycznych i przygotowane do druku. Cena ta często uwzględnia też projekty podstawowych materiałów marketingowych, takich jak wizytówka czy papier firmowy. Całość to podstawowa teczka identyfikacji wizualnej, która jest świetnym startem dla mającej ambicje firmy.

Wszystkie powyższe opcje uzyskasz za jedyne kilkaset złotych korzystając z portalu zlapgrafika!

Załóż konkurs na logo na naszym portalu

Tagi:
Wyświetleń: 78

0.0
Oceń:

Ocena: 0.0 / głosów: 0

Komentarze (0):

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze

Idź do góry