Projektowanie logo

Projektowanie etykiet

Projektowanie etykietMinęły już czasy, kiedy produkt sprzedawał się z faktu samego bycia danym produktem. Jesteśmy atakowani ze wszystkich stron różnego rodzaju wyborami. Praktycznie każdy produkt ma konkurencję. Swoistą wizytówką i czymś, co w ogromnej mierze skłania do zakupu, jest to, co pierwsze rzuca się w oczy – odpowiednio zaprojektowana etykieta. I nieważne czy mowa to o produktach spożywczych, różnego rodzaju sprzętach, chemii domowej i kosmetykach. Produkty z atrakcyjną etykietą zawsze wpadają w ręce konsumenta jako pierwsze.

Załóż konkurs na projekt etykiety

Komunikacja w projekcie etykiety

W przypadku szeregu produktów to właśnie etykieta staje się medium komunikacyjnym między producentem a kupującym. Dlatego też ważne jest umieścić na niej wszystko to, co klient chce wiedzieć. Jeżeli nie znajdzie odpowiedzi na swoje podstawowe pytania, produkt nie trafi do jego koszyka.

Najważniejsza jest tu nazwa, a w przypadku wymyślnego nazewnictwa warto dodać dopisek, czym w zwyczajowym rozumieniu jest dany produkt. Istotny może być jego skład, zastosowanie lub najważniejsze cechy, jakich poszukuje klient.

Kompozycja etykiety

Priorytetem jest tu projektowanie na zasadzie hierarchiczności. Nazwa, marka i najważniejsza informacja powinna przyciągać wzrok i znajdować się w miejscu, gdzie będzie pierwsza rzucała się w oczy. Dodajemy tu także informacje marketingowe w postaci stosowanego w kampaniach hasła, jeżeli takie istnieje i chcemy je wykorzystać.

Pozostałe informacje mogą być umieszczone w mniej skupiającym wzrok miejscu. W przypadku wielu etykiet (np. na butelkach), często stosowany jest podział na etykietę główną, która ma za zadanie przyciągać wzrok i wspomagać identyfikację oraz dodatkowe, na których znajdują się inne informacje. Pamiętajmy tez, że istnieje prawo dotyczące informacji, jakie muszą się na nich znaleźć w przypadku niektórych produktów. Tworząc etykietę do nowoczesnych produktów, przeznaczonych dla nowoczesnych konsumentów, dużą pracę wykonuje za nas umieszczenie kodu QR przekierowującego do szczegółowej specyfikacji.

Niejednokrotnie niektóre produkty posiadają także czasowe kompozycje na etykietach, nawiązujące do trwającej sezonowo kampanii. Jest to także dobry pomysł, pod warunkiem jednak, że nadal najważniejsze znaki szczególne marki czy produktu będą widoczne na pierwszy rzut oka. Sezonowe hasło czy grafika ma być tylko dopełnieniem i powiewem świeżości dla klienta, a nie zupełnie nową koncepcją.

Najważniejsze pierwsze wrażenie

Etykieta powinna przyciągać wzrok i wzbudzać w kliencie wrażenie, że tego właśnie potrzebuje. Należy postawić na estetykę wykonania i czytelność. Można na niej zastosować standardowy symbol, który będzie kojarzyć się z danym produktem, choć w przypadku dużej ilości konkurencyjnych towarów, warto dodać coś, co wyróżnia markę. Może podkreślmy to, co uważamy za zaletę, kiedy klient ma do wyboru więcej niejeden produkt? Dobrym przykładem są marki tworzące produkty wegańskie i organiczne, których etykiety oznaczone odpowiednim napisem. One zwykle już w ułamku sekundy mówią nam o tym, że jest to tego typu asortyment.

Oryginalność

Silenie się na olbrzymią oryginalność w przypadku większości produktów może sprawić, że etykieta niekoniecznie będzie miała odpowiednią czytelność. Oczywiście nigdy nie kopiujmy etykiet konkurencji, ale zanim dodamy element czy stylistykę wykraczającą poza zwyczajowe opcje, warto to najpierw dobrze przemyśleć. Stawiając na bardziej oryginalne rozwiązania, grafika na etykiecie nadal nie może być sprzeczna z tym, czym jest dany produkt lub jakie ma przeznaczenie.

W przypadku chęci wyróżnienia się na tle innych produktów, przy jednoczesnej obawie o zbyt dalekie odejście od sedna, można przemyśleć opcję zmiany kształtu lub rodzaju wykonania etykiety, a nie samej jej treści.

Dobra jakość

Kwestia doboru odpowiednich materiałów, trochę wychodzi już poza tematykę stricte projektowania etykiety, jednak nadal może być istotna. Biorąc się za tworzenie tego niezwykle ważnego elementu identyfikującego, dobrze jest określić, z jakich materiałów i jaką techniką będzie finalnie wykonana etykieta. W ten sposób można zadbać o ostateczne, profesjonalne wrażenie.

Załóż konkurs na projekt etykiety

Praca nr 462203 Praca nr 311769 Praca nr 922106 Praca nr 431724 Praca nr 225006 Praca nr 225006 Praca nr 225006 Praca nr 225006 Praca nr 225006

Tagi:
Wyświetleń: 562

0.0
Oceń:

Ocena: 0.0 / głosów: 0

Komentarze (0):

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze

Idź do góry