Projektowanie grafik na koszulki
Od kilku lat, młodzi ludzie doskonale bawią się i wyrażają uczucia za pomocą zakupu ciekawych, niejednokrotnie prześmiewczych lub charakteryzujących ich koszulek z ciekawymi nadrukami. Z tego powodu umiejętność dobrego zaprojektowania grafik mających znaleźć się na koszulkach czy bluzach może sprawić, że nie tylko nasza usługa będzie pożądana, ale też spotkamy się z własnymi grafikami choćby na ulicach. Jak stworzyć fajną grafikę na koszulkę czy bluzę? Tego dokładnie nie powiemy, bo wszystko zależy od przeznaczenia, grupy odbiorczej czy tematyki. Powiemy za to, co warto w nich uwzględnić, a czego się wystrzegać.
Projektowanie grafik na odzież – rozmiary grafik
Rzecz, która jest chyba najważniejsza w przygodzie z projektowaniem i tworzeniem grafik na cokolwiek. Odpowiedni rozmiar grafik i ich rozdzielczość. Przed rozpoczęciem projektu grafiki mającej znaleźć się na części odzieży musimy dowiedzieć się, w jaki sposób grafika będzie nadrukowywana i w związku z tym jakie są wymagania co do przygotowanego projektu. Pamiętajmy, że o ile w przypadku grafiki wektorowej ewentualne powiększenie projektu nie będzie łączyło się z utratą jakości, o tyle w przypadku grafiki stworzonej w programie do grafik rastrowych, zrobienie za małego projektu może sprawić, iż będziemy musieli zacząć od nowa.
Grafiki na koszulki i bluzy, a ich kolorystyka
Niejednokrotnie projektując grafiki na koszulki dla sklepów zajmujących się sprzedażą odzieży, musimy wziąć pod uwagę to, że kupujący może mieć możliwość wyboru koloru ubrań. Tworząc nadruk mający swoje tło, zazwyczaj możemy przystanąć przy jednym projekcie, jednak gdy nasza grafika jest lekka i nie ma potrzeby dodawania jej własnego tła pamiętajmy, że tłem będzie kolor odzieży. Z czym to się łączy? Z tym że nie każdy projekt w konkretnych barwach będzie dobrze widoczny na wybranych kolorach koszulek. Należy wtedy zaznaczyć, na jaki kolor materiałów nadaje się projekt albo stworzyć jego alternatywę dla konkretnego zakresu barw. Co to oznacza? Prosty przykład: projektując biały czy jasnożółty wzór będzie on dobrze widoczny na ciemnych częściach garderoby, na jasnych stanie się ciężko dostrzegalny. Stąd warto stworzyć ten sam wzór w wersji alternatywnej, w ciemnym kolorze lub dodać do niego ciemny obrys, gdy będzie nadrukowywany na jasnych bluzach czy koszulkach.
Projektowanie nadruków na odzież i ich treść.
Treść grafiki na koszulce, w przypadku, gdy nie ma to być wyłącznie wzór ozdobny o nieznaczącym szczególnie charakterze, powinna być prosta w przekazie, jak i nie zawierać zbyt dużej ilości małych elementów. Użytkownikom często zależy na tym, aby mijane osoby widziały nadruk, a to oznacza, że musi on być wystarczająco czytelny w zaledwie sekundę lub mniej. Duży napis, proste hasło, wyraźna, duża i prosta grafika, to przepis krótki, ale idealny.
Załóż konkurs na logo restauracji