Projektowanie logo cukierni
Cukiernie i tego typu punkty zawsze mają co robić, w końcu kto nie miałby ochoty na coś słodkiego w drodze do lub z pracy. Do tego dochodzą różnego rodzaju święta i imprezy, na które zamawiane są torty, ciasta i inne słodkie przysmaki. Coraz częściej też rolę punktów sprzedażowych słodkich wypieków przejmują piekarnio-cukiernie. No i co tu zrobić, aby wyróżnić się w tłumie i zachęcić potencjalnych klientów? Po pierwsze oferować najwyższą jakość produktów, bo niezadowolony klient to strata wielu innych. Po drugie zadbać o dobry marketing. A tu na start potrzebujemy logo dla cukierni, które przyciągnie łasuchów i nie tylko.
Sygnet w logo cukierni
Projektowanie logo dla cukierni najlepiej zacząć od zastanowienia się co najbardziej się ludziom z nią kojarzy, a później… zastosowanie tego, jeżeli boimy się wyróżnić albo odrzucenie tak trywialnych pomysłów, by następnie wpaść na niecodzienny pomysł.
W tej pierwszej grupie oczywistych znaków znajdują się różnego rodzaju babeczki, rogaliki, pączki, kawałki tortu. Nie oznacza to, że od razu mówimy im wielkie „nie”, ale żeby móc się wyróżnić, warto podejść do nich w nietypowy sposób. Choćby zmieniając najpopularniejsze techniki ich tworzenia i zrobić z nich symbol albo ozdobę, a nie bezpośrednią ilustrację produktu, znaną z tysiąca innych cukierni.
Jeżeli chodzi projektowanie logo cukierni i mniej spotykane symbole, można postawić na ciekawe wykorzystanie grafik przedstawiających na przykład narzędzia potrzebne do zrobienia ciast lub ich podawania. Jest to dosyć twardy orzech do zgryzienia, ze względu na potrzebę utrzymania tego, aby nadal przesłanie było oczywiste, ale niektóre cukiernie na rynku poradziły sobie z tym perfekcyjnie.
Projektowanie logo dla cukierni – logotyp
Logotyp w logo cukierni bez sygnetu może się sprawdzić, ale biorąc pod uwagę to, że słodkości są raczej zachcianką niż musem, smaczny akcent graficzny jest często pożądany. Można wziąć pod uwagę te, które były propozycjami do wykorzystania w znaku graficznym. Oczywiście muszą być one dostosowane do formy samodzielnego logotypu. Pamiętajmy, że w przypadku logo dla cukierni można pójść z logotypem w praktycznie każdym stylu i kierunku. Wystarczy mieć tylko pomysł, który rzeczywiście określi idealnie to, czym się zajmuje się to miejsce.
Typografia w logo dla cukierni
Zastosowanie odpowiedniego fontu w przypadku cukierni to olbrzymi wachlarz możliwości. Praktycznie każdy rodzaj może być pasować do tego typu działalność. Projektowanie logo cukierni musi być przede wszystkim po prostu spójnym połączeniem wszystkich elementów. Jeżeli mielibyśmy określić, jakich fontów nie używać, to padłoby na masywne i grube czcionki. One doskonale sprawdzą się piekarniach, ale w przypadku cukierni będą dawały poczucie „ciężkości” sprzedawanych produktów.
Projekt logo cukierni i wykorzystanie kolorów
Podobnie jak w przypadku fontów, tak i kolorystyka w logo cukierni to duże pole do popisu i wyobraźni. W dużej mierze może ją determinować to, jakiego użyliśmy znaku graficznego. Mogą być to zarówno pastelowe barwy, jak i mocniejsze kolory. Chyba jedynym, nad którym można by było się zastanowić, czy aby na pewno go chcemy, jest czerwony. On niekoniecznie może mieć pozytywny odbiór, jeżeli chodzi o chwilę słodkiego zapomnienia.
Załóż konkurs na logo cukierni
Tagi:
logo
Wyświetleń: 650