Projektowanie logo dla kawiarni
Kawiarnie, zarówno w mniejszych, jak i większych miejscowościach, to stały krajobraz otoczenia. Stąd stworzenie dla niech wyjątkowej szaty graficznej identyfikacji wizualnej to jedna z podstawowych opcji, aby mogła się ona wyróżniać w gąszczu konkurencji. Wiadomo nie od dziś, że podstawą tego typu zabiegów jest zaprojektowanie logo dla kawiarni przemawiającego do potencjalnych klientów. Umieszczanie go zarówno w formie reklamy zewnętrznej, jak i jako część menu, elementu strony internetowej, czy ulotek, ma momentami nieporównywalnie większe znaczenie dla wyboru miejsca, niż nawet samo bogactwo oferty.
Załóż konkurs na logo kawiarni
Sygnet w logo kawiarni.
Sygnet, czyli element graficzny to jedna z najważniejszych kwestii, szczególnie dla identyfikacji miejsc, które mogą być odwiedzane przez różne osoby z różnych części świata. Kawiarnia musi być łatwa do zidentyfikowania i jednocześnie zachęcać do skorzystania z jej usług.
Pierwszym co najczęściej przychodzi do głowy projektując logo dla kawiarni, jest filiżanka lub aromatyczne ziarno kawy. Zdecydowanie nie można uważać tego za zły pomysł, wręcz przeciwnie. Jednak „oczywistość” takiego projektu sprawia, że niekoniecznie osiągniemy w ten sposób oryginalność, a tym samym możliwość zapamiętania nas przez klientów. Może być to szczególnie ważne dla kawiarni w miejscowościach wypoczynkowych, do których ludzie wracają i które polecają innym. Jak więc ugryźć temat?
Można postawić na nowoczesne formy graficzne przywodzące na myśl te wymienione powyżej, konkretne symbole, ale jednocześnie przedstawić je na poziomie abstrakcyjnym. Filiżanka nie musi być odzwierciedleniem prawdziwej, a tylko delikatną namiastką kształtu. To samo z ziarnem kawy, czy innymi oczywistymi dla kawiarni atrybutami. Pamiętajmy też, że nadal możemy zastosować w sygnecie symbole nawiązujące do nazwy czy miejsca.
Projektowanie logo dla kawiarni, które ma być oparte na innych produktach dostępnych w ofercie, takich jak lody czy ciasta, jest też wartą rozpatrzenia opcją. Jednak tu warto zwrócić uwagę na stworzenie kompozycji, która nie będzie mylić się z cukiernią czy stricte lodziarnią, jeżeli taką nasza kawiarnia nie jest.
Projektowanie logotypu dla kawiarni – typografia.
Logotyp dla kawiarni, to najczęstsza forma reklamy wizualnej. Prosty znak graficzny i odpowiednio stylizowana pasująca do logo, jak i charakteru miejsca typografia, to najlepsze rozwiązanie graficzne na każdy materiał promocyjny i użytkowy.
Skala możliwości w doborze fontów jest olbrzymia. Oprócz dopasowania wizualnego do logo dobrze jest też między innymi wziąć pod uwagę, jaki w rzeczywistości jest nasz lokal. Dla miejsc eleganckich i z tradycją sprawdzą się proste, często ozdobne lub kaligraficzne fonty, z kolei dla miejsca przy plaży, które odwiedzają rodziny z dziećmi, warto postawić na lekkość i wakacyjny klimat. Projektując logo dla kawiarni, mające przyciągać młodych chcących odpoczynku ludzi czy osoby pracujące zdalnie, można sobie pozwolić na nowoczesne, a nawet „hipsterskie” opcje.
Kolory w logo kawiarni.
Odpowiednio dobrana nazwa czy sygnet to jedno, ale projektowanie logo dla kawiarni to także dobór odpowiednich barw i może on w tym przypadku mieć bardzo duże znaczenie. Nie ma chyba kolorów, które by przekreślały atrakcyjność tego typu lokalu gastronomicznego. Brązy i beże będą kojarzyć się z ciepłem i smakiem kawy, ale też ekskluzywnością. Pastele ładnie obrazują miejsce otwarte dla całych rodzin. Mocne kolory podkreślą nowoczesność miejsca, a nawet są w stanie nadać kawiarni charakteru miejsca przeznaczonego do spotkań biznesowych.
Załóż konkurs na logo kawiarni
Tagi:
logo
Wyświetleń: 525