Projektowanie logo dla pizzerii
Pizzerie to coraz częściej pojawiający się na naszych ulicach lokal gastronomiczny. Bo kto nie lubi pizzy!? Jednak ilość ich sprawia, że nie mogą wyróżniać się wyłącznie kunsztem szefa kuchni i dbaniem o klienta. Aby zbudować odpowiednią i rozpoznawaną markę trzeba też zadbać o odpowiednią identyfikację wizualną, a jej podstawą jest stworzenie skutecznego logo. Skutecznego, czyli takiego, które będzie mówiło, z czym mamy do czynienia oraz zapadało w pamięć. Jak stworzyć takie logo dla pizzerii?
Załóż konkurs na logo pizzerii
Sygnet w logo pizzerii
Projektując znak graficzny mający znaleźć się logo pizzerii, warto wziąć pod uwagę kilka kwestii. Przede wszystkim nazwę, bo stworzenie interesującego znaku graficznego w połączeniu z nią jest jednym z najciekawszych i często udanych pomysłów. Niezależnie od tego, czy pojawia się w niej słowo określające stricte rodzaj gastronomii, czy nie, można w niej umieścić znak graficzny oparty właśnie o symbole kojarzące się z tym rodzajem dania. Może to być cała pizza, może być charakterystyczny trójkątny kawałek albo ciekawe połączenie takiego znaku z innym - nawiązującym do nazwy lokalu. Byle nie przesadzić. Logo samo w sobie jest z definicji prostym znakiem, więc sam sygnet także powinien być ograniczony do minimum.
Jeżeli pizzeria sygnuje się jako miejsce, gdzie podawana jest prawdziwa włoska pizza, zawsze można użyć znaków i symboli kojarzących się z Italią.
Logotyp w logo pizzerii
Zakładając, że mowa o standardowej pizzerii serwującej dania nie tylko na wynos, logotyp odgrywa ważną rolę, jako element szyldu umieszczonego na lokalu. Jak w większości firm zajmujących się gastronomią logotyp dla pizzerii powinien po prostu pasować do nazwy, umiejscowienia czy rodzaju serwowanych dań. Chodzi tu głównie o ciekawą lub oryginalną stylistykę i ciężko jest określić, czego nie powinno się używać podczas projektowania. Jedyne, na co powinniśmy uważać to właśnie zastosowanie włoskiej stylistyki, jeżeli pizza podawana w pizzerii nie stawia na włoskie „normy”. W takim wypadku tak stworzony logotyp może być dla niektórych mylący.
Typografia
Jak było wspomniane już przy okazji logotypu, stylistyka a tym samym typografia podczas projektowania logo do pizzerii powinna przede wszystkim pasować do znaku graficznego czy nazwy. Trudno jest wymienić typ fontu, który zdecydowanie i w każdym przypadku nie będzie pasował do logo pizzerii. Najczęściej używane są fonty przypominające pismo odręczne, gdyż takie prawdopodobnie najbardziej kojarzy się z Włochami, a tym samym z pizzą. Jednak nie można mówić o tym, że jest to uniwersalne rozwiązanie.
Kolorystyka
Pierwsze co przychodzi do głowy, mówiąc o zastosowanej kolorystyce w logo dla pizzerii to oczywiście kolory włoskiej flagi, czyli czerwony, zielony i biały. Barwy te jak najbardziej pasują, ale jednocześnie niekoniecznie zapewnią oryginalność i będą zapadały w pamięć.
Bardzo często w logo wykorzystującym znak graficzny pizzy lub jej fragmentów, stosuje się czerwony akcent. Jest to pewien odgórnie narzucany przez lata trend, który powoli wrył się w podświadomość klientów. Widząc logo pizzerii, w którym użyty jest kolor czerwony, ma się poczucie, że tam zje się świeże, gorące danie, prosto z pieca. Niejednokrotnie towarzyszą mu ciepłe odcienie żółtego.
Użycie wyłącznie barw niebieskich raczej nie pasuje do branży. Z kolei kolor zielony stosowany najczęściej przy gastronomii wegetariańskiej, może niekoniecznie mieć pozytywny odbiór wśród osób, które lubią ostry i mięsny placek, a tych jest zdecydowanie więcej.
Czarny musi dobrze współgrać z motywem przewodnim logo lub nazwą pizzerii, gdyż ogólnie nie jest to kolor kojarzący się z miejscem, gdzie można zaspokoić głód.
Logo dla pizzerii
Tak, jak w przypadku większości miejsc, gdzie można coś zjeść, tworzenie logo dla pizzerii to dużo opcji i zdecydowanie ogromne możliwości. Można stworzyć ciekawe, łatwe do zapamiętania logo, które wraz z dobrymi praktykami lokalu będzie fundamentem do stworzenia lubianej i polecanej marki.
Załóż konkurs na logo pizzerii