Projektowanie logo dla restauracji
Restauracje, punkty gastronomiczne, bary, kawiarnie… na każdym kroku można spotkać tego typu przybytki, a co za tym idzie, konkurencja jest ogromna. Stworzenie perfekcyjnego logo dla danej restauracji, które jednocześnie będzie wyróżniało ją wśród innych, może być zadaniem skomplikowanym, ale za to dającym ogrom możliwości. W końcu restauracje są przeróżne i zawsze daje to opcje na różnego rodzaju koncepcje.
Załóż konkurs na logo restauracji
Sygnet w logo dla restauracji
Znak graficzny umieszczany w logo restauracji to wiele różnych rozwiązań. Możemy zastosować symbole odnoszące się do danego rodzaju serwowanych posiłków i ich pochodzenia. Mogą nawiązywać do ogólnej symboliki jedzenia. Sprawdzają się też sygnety będące odzwierciedleniem charakterystycznej nazwy lokalu. Przykładowo restauracje wegańskie mogą postawić na warzywa i owoce, znów obiekty serwujące potrawy z jakiegoś regionu świata, mogą umieścić charakteryzujący je symbol. Często też punkty gastronomiczne nie posiadają swojego sygnetu, a charakteryzująca markę wizualizacja odbywa się za pomocą dobrze wystylizowanego logotypu.
Logotyp dla restauracji
Odpowiedni, charakterystyczny logotyp, kładący nacisk na nazwę, a nie znak graficzny, także daje możliwość rozpoznawalności. W pewien sposób brak logo w nazwie restauracji i zastąpienie go odpowiednią stylizacją szyldu, został nam narzucony przez dziesiątki lat funkcjonowania mniejszych i większych obiektów gastronomicznych. Te najbardziej luksusowe restauracje rzadko kiedy mają konkretny sygnet i tylko styl logotypu nawiązuje do jej nazwy czy rodzaju serwowanych dań. Do tego dochodzą sieci lub pojedyncze obiekty, które zdobyły renomę, a oznaczone są po prostu nazwiskiem właściciela. Nie ma tu reguły i ciężko jednoznacznie stwierdzić jakiego typu stylizacje będą odpowiednie i uniwersalne dla każdego klienta.
Typografia w logo dla restauracji
Użycie odpowiedniego fontu, tworząc logo dla restauracji to znów wielka dowolność. Po raz kolejny można powtórzyć frazę – "to zależy". Nie ma też w teorii żadnych opcji, które zdecydowanie mogą zepsuć dobre wrażenie. Znów jedyne co warto zrobić, to dopasować fonty odpowiednio do cech charakteryzujących lokal lub wymyślonej mniej lub bardziej abstrakcyjnej nazwy. Jeżeli mówimy o obiekcie istniejącym na rynku od pokoleń albo serwującego dania z wysokiej półki, można dać się ponieść ekskluzywnemu designowi. Rodzinne miejsca mogą postawić na lekkie i przyjazne fonty, a restauracje serwujące dania typu fast food na nowoczesność.
Kolorystyka w logo dla restauracji
Kolorystyka także warto by pasowała do charakterystycznych cech obiektu, regionu, z którego pochodzą serwowane receptury itp. Co więcej dla dodania marce ekskluzywności sprawdzą się odcienie fioletu i niebieskiego. Restauracje serwujące szybkie dania mogą postawić na dynamikę czerwieni. Zdrowe menu dobrze ukaże zieleń i błękit.
Raczej unikajmy koloru czarnego poza wyjątkami, gdzie któryś z charakterystycznych jego elementów ma inny, dominujący kolor. Czerń nie łączy się w podświadomości z zaspokajaniem apetytu.
Brąz, niejednokrotnie stosowany na szyldach nie jest złym pomysłem, ale wtedy należy uważać na ewentualne skojarzenia z lokalem serwującym wyłącznie kawy i desery.
Odcienie żółtego w połączeniu z logo nawiązującym do gastronomii, dużej liczbie ludzi przywodzi na myśl bar z dużym wyborem alkoholi, a nie miejsce, w którym możemy zjeść dobry posiłek.
Jakie logo dla restauracji?
Logo dla restauracji powinno odzwierciedlać jej działalność lub nazwę, która niejednokrotnie niekoniecznie nawiązuje stricte do gastronomii. Stąd wiele opcji, możliwości i ciekawych rozwiązań dla kreatywnego grafika.
Załóż konkurs na logo restauracji
Tagi:
logo
design
restauracje
gastronomia
Wyświetleń: 553