Projektowanie logo

Projektowanie logo dla sklepu odzieżowego

Logo sklepu odzieżowego

Czy miejsce, które jest przeznaczone praktycznie dla każdego, może się wyróżniać? Jasne. Sklep odzieżowy, choć jeden w gąszczu wielu, nadal może mieć na tyle ciekawą stylistykę logo ogółem, że będzie on zapamiętany nie tylko ze względu na asortyment. Projektowanie logo dla sklepu odzieżowego – znaku, który będzie dobrze opisywał działalność, nie jest proste, ale jak najbardziej możliwe dla każdego projektanta.

Załóż konkurs na logo sklepu odzieżowego

Sygnet w logo sklepu odzieżowego.

Chcąc stworzyć sygnet w logo sklepu odzieżowego, pamiętajmy o jednej podstawowej zasadzie. Znak graficzny powinien w tym wypadku wyglądać tak, aby nie przywodził na myśl bezpośrednio firm tworzących i projektujących odzież. Zastosowanie więc grafik przedstawiających części garderoby niekoniecznie będzie dobrym pomysłem, chyba że jest to konkretnie sklep sprzedający wyłącznie czapki, bieliznę itp. Dużo lepiej jest postawić na symbole nawiązujące do grupy odbiorczej, takiej jak dzieci, sportowcy, kobiety czy mężczyźni.

Można trochę poszaleć przy butikach z odzieżą damską, ponieważ Panie jako grupa klientów niejednokrotnie chętniej wybiorą sklep, gdzie logo kojarzy się z lekkością, nawiązuje do kobiecej sylwetki, albo oscyluje w tematach mody glamour. To, czy będą to wyraźne, wręcz ikonograficzne sygnety, czy może abstrakcyjne wariacje na ich temat, to kwestia wyłącznie tego, jaki charakter sklepu chce nadać mu właściciel.

Sklepy odzieżowe mają nierzadko nazwy o po prostu, miłym dla ucha brzmieniu niemającym nic wspólnego z branżą odzieżową. Wtedy też projektowanie logo dla sklepu odzieżowego sprowadza się po prostu stworzenia pasującej do niej grafiki.

Logotyp sklepu odzieżowego – stylistyka i typografia.

Znak graficzny w logo to jeden z najbardziej rozpoznawalnych elementów, ale w przypadku sklepu odzieżowego nie jest konieczność. Wiele sklepów specjalizujących się w sprzedaży odzieży, czy to stacjonarnie, czy online posiada wyłącznie logotyp w formie interesująco przedstawionej graficznie nazwy. Podobnie jak w przypadku sygnetu, tak i w momencie tworzenia logotypu z nim lub bez niego, istnieją te same sprawdzone sposoby. Lekkie fonty mogą zdać egzamin w przypadku damskiej garderoby. Twarde będą wyróżniać sklepy z odzieżą męską. W logotypach sklepów z ubraniami dla najmłodszych można zastosować nawet te, które przywodzą na myśl proste odręcznie pisane znaki. Oczywiście sklepy odzieżowe to także olbrzymia ilość miejsc z towarem dla każdego. Wtedy dobrym przykładem są logotypy często tworzone przez marki sieciowe stawiające na proste fonty z wyłącznie nieznaczną stylizacją.

Projektowanie logo dla sklepu odzieżowego – kolorystyka.

Profesjonalne projektowanie logo dla sklepu odzieżowego to oczywiście również kolory, które mogą całkowicie zdeterminować to, czy miejsce będzie cieszyć się powodzeniem. Mnogość różnego rodzaju sklepów oferujących odzież sprawia, że nie ma koloru uniwersalnego i każdy z nich może być wykorzystany, jeżeli jest odpowiednio dobrany do charakteru produktów.

Sklepy oferujące modną odzież dla każdego powinny postawić na mocne, czasami wręcz ciemne kolory albo rzucające się w oczy przez odpowiednią kompozycję odcienie szarości.

Miejsca sprzedające wyłącznie odzież kobiecą, szczególnie taką dla dojrzałych Pań, dobrze zaprezentują się pod logo lub logotypem wykonanym w pastelach oraz mocniejszych odcieniach zieleni i niebieskiego.

Granat czy fiolet dobrze jest zostawić garderobie dla Panów.

Dla asortymentu dziecięcego sprawdzą się zarówno żywe, jak i pastelowe barwy.

Warto zapamiętać, że odcienie brązów niekoniecznie są dobrze odbierane w tej tematyce ogółem, ale mogą przemówić do klientów poszukujących ponadczasowej elegancji.

Załóż konkurs na logo sklepu odzieżowego

Praca nr 912064 Praca nr 486772 Praca nr 257536 Praca nr 112966

Tagi: logo
Wyświetleń: 569

0.0
Oceń:

Ocena: 0.0 / głosów: 0

Komentarze (0):

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze

Idź do góry