Projektowanie logo piekarni
Piekarnie i punkty sprzedaży pieczywa to miejsca dosyć często spotykane w miejskiej przestrzeni. W końcu chleb czy bułki to codzienna część choć jednego posiłku w naszych domach. Jak powinno wyglądać więc zachęcanie klientów do tego, aby to u nas kupowano świeże pieczywo. Na pewno jego jakością! Ale też najpierw trzeba ich zachęcić, decydując się na możliwości, jakie daje współczesny marketing i reklama. A jedną z nich jest zaprojektowanie logo piekarni w taki sposób, aby przyciągało już za daleka.
Projektowanie logo piekarni – znak graficzny
Co może być sygnetem w logo dla piekarni? Odpowiedź jest niemal oczywista i najczęściej stosowana, bochenek chleba lub bułka. Często jeszcze z charakterystyką grafiką sugerująca ciepło tego pieczywa. Jednak należy uważać, aby popularność tego znaku graficznego nie wpłynęła na to, że nie będziemy się niczym wyróżniać na tle innych. Dlatego idąc w tak prostym kierunku, potrzeba naprawdę innowacyjnego podejścia.
Projektowanie logo piekarni może zahaczać także o inne symbole, które także są wykorzystywane, ale już nie aż tak często. Są nimi na przykład kłosy, z których jak wiadomo, robimy mąkę. Ciekawostką jest to, że mogą mieć one silny wpływ na poczucie nie tylko tego, że pieczywo jest codziennie świeże, ale też że powstaje z wyjątkowo naturalnych składników. Kolejne wykorzystywane symbole to na przykład rogaliki czy precle. Jednak tu trzeba uważać, żeby nie myliły one klientów i sygnalizując, że jesteśmy cukiernią.
Można standardowo oprzeć się także po prostu o odpowiednio wystylizowany logotyp, rezygnując całkowicie z sygnetu.
Logo dla piekarni – logotyp
Wspomniany już powyżej logotyp w logo dla piekarni, to jak zawsze w takim podejściu do projektów bardzo duża dowolność. Można zastosować małe „wtrącenia” przy którejś z liter, typu właśnie ten popularny kłos zamiast litery „i” albo jako dodatek do każdej innej. Inne pomysły? Wałki do ciasta, piece, czapki piekarskie, no i pieczywo różnego rodzaju. Jest w czym wybierać.
Projektowanie logo piekarni – typografia
Zastosowanie odpowiednich fontów to jak zwykle jeden z najważniejszych elementów zaraz po sygnecie. W przypadku piekarni, jako że wiele z nich to te z tradycją, standardowo sprawdzą się te, które imitują pismo odręczne i ozdobne. Przy nowoczesnym, „luźnym” podejściu i ciekawych sygnetach lub dodatkach, można pobawić się w stworzenie masywnych fontów – wersalików, z ciekawymi wypaczeniami. Chcąc standardowych, technicznych fontów, charakter najlepiej oddadzą szeryfowe.
Kolorystyka w logo piekarni
Będąc szczerym, piekarnia niekoniecznie daje duże pole do popisu, w kwestii zastosowania różnych kolorów w logo. Bez dobrego, ciekawego projektu raczej odpadają już na starcie zimne barwy. Ewentualnie może to być jasna zieleń, jeżeli chcemy być rozpoznawalni jako piekarnia w pełni eko. Najłatwiej i najpewniej jest oprzeć kolorystykę w logo dla piekarni na kolorach, takich jak brązowy, pomarańczowy, czasem ciepłe odcienie żółtego.
Załóż konkurs na logo piekarni
Tagi:
logo
Wyświetleń: 561