Projektowanie logo salonu fryzjerskiego.
Tworzenie logo dla salonu fryzjerskiego to ciekawa i pełna kreatywności praca. Fryzjer to nie tylko technik, ale i artysta. Dlatego też budowanie marki salonu fryzjerskiego i powiązanej z tym identyfikacji wizualnej, może poruszać oba te aspekty. Do tego dochodzi jeszcze zakres wykonywanych w salonie usług. W ten sposób możemy znaleźć się w całej gamie różnego rodzaju opcji.
Załóż konkurs na logo salonu fryzjerskiego
Projektując logo dla fryzjera, możemy zdecydować się na jedną z dwóch dróg. Postawienie na stereotypowe opcje i trwający od stuleci podział na salony zależne od płci klienta, albo podążyć za znakiem naszych czasów, czyli modową dowolność i miejsca, gdzie każdy może zadbać o swój styl.
Znak graficzny w logo salonu fryzjerskiego
Pomyślmy co przychodzi nam do głowy jako symbole fryzjerstwa? Włosy (lub cała głowa), nożyczki, grzebień… a to dopiero najprostsze skojarzenia mówiące o całej branży. Już z nich można stworzyć ciekawy sygnet, choć wykorzystanie ich raczej nie da spektakularnie oryginalnego logo. Można pójść dalej, wykorzystać symbole kojarzące się ze stylem i... wymieniać w nieskończoność. Dlatego w przypadku logo dla salonu fryzjerskiego skupmy się bardziej na stylistyce sygnetu.
Dla salonów fryzjerskich specjalizujących się w stylizacji męskiej można postawić na prostotę symboli w nieco bardziej technicznym aspekcie niż dla salonów przeznaczonych wyłącznie dla Pań. Mężczyźni niekoniecznie chętnie pójdą ostrzyc włosy do salonu z logo loków i zaawansowanych akcesoriów do stylizacji. Bardziej przekonają ich nożyczki czy grzebień. Z kolei Panie z reguły wolą miejsca z wyróżniającym się lekkością i artystycznym kunsztem znakiem graficznym.
W przypadku nowoczesnych salonów przyjmujących klientelę niezależnie od płci, trzeba postawić na umiar w podziale. Tu jednym z lepszych pomysłów jest użycie nowoczesnych znaków symbolizujących styl, trendy, modę i tak zwany „efekt wow”. Ciekawe jest to, że do takowych zaliczają się według większości na przykład …gwiazdki.
Logotyp salonu fryzjerskiego
Tworzenie logotypu dla salonu fryzjerskiego to wskazówki niemalże dokładnie takie same jak w przypadku znaku graficznego. Jeżeli decydujemy się na stworzenie sygnetu jako osobno funkcjonującego znaku oraz logotypu zawierającego nazwę musimy tu zrobić to, co należy robić przy projektowaniu logotypu dla każdej branży – zadbać o spójność. Nie chcąc utknąć w marazmie, warto zastosować tu nieco ekspresji i dynamiki poprzez ciekawe połączenia.
Typografia w logo fryzjera
Podobnie jak w przypadku sygnetu, dobrze aby zastosowane w logo fonty miały odzwierciedlenie w zakresie usług danego salonu i wskazywały na grupę klientów mogących skorzystać z usług. W przypadku fryzjerstwa męskiego dobrze sprawdzą się fonty twarde, eleganckie i ponadczasowe. W salonach dla kobiet można zaszaleć nieco z lekkością, pismem imitującym odręczne, a nawet delikatnym fontami ozdobnymi.
Salony o wielokierunkowej ofercie mogą wśród wielu opcji postawić na nowoczesność, a nawet na użycie fontów mających korzenie w street art.
Kolorystyka logo salonu fryzjerskiego.
Ze względu na wspomniany wcześniej podział wytwarzający się często w salonach fryzjerskich, można zastosować stereotypową kolorystykę. Odcienie różu i fioletu dla salonów stricte kobiecych oraz granat i brąz dla mężczyzn. Takie salony będą jednak częściej przyciągać osoby starsze, które mają swoje nawyki, ponieważ takie zestawy barw kojarzą im się z niezmiennością, której poszukują w branży.
Mając klienta, który chce podejść do tego nowocześniej, warto postawić na dynamikę, przyszłość i styl. Wykorzystując analogicznie czerwienie, błękity, a nawet odcienie szarości i delikatne, srebrne akcenty podkreślające bycie „glamour”, można uzyskać ciekawy efekt. W końcu młodzi klienci salonów fryzjerskich nie chcą nudy!
Załóż konkurs na logo salonu fryzjerskiego