Wymiary grafik na Facebooku w 2024 roku.
Facebook to jeden z najaktywniejszych portal społecznościowych, który oferuje olbrzymi przekrój grup odbiorczych. W przeciwieństwie do takiego Instagrama zrzesza zarówno starszych, jak i młodszych odbiorców, zainteresowanych różnego rodzaju tematyką. Dzięki temu stał się też jednym z najlepszych mediów do reklamowania się, generując niesamowite zasięgi, często dużo lepiej dopasowane do potrzeb konsumentów niż te w wyszukiwarkach. Aby jednak reklamy te miały właściwy odbiór, należy zadbać o szczegóły kampanii, przejrzystość profilu i staranność.
Większość ludzi jest zdecydowanie wzrokowcami, a pewne niuanse dotyczące grafik czy zdjęć, mogą być podświadomie odbierane przez potencjalnych klientów w inny sposób, niż tego oczekujemy. Podobnie ma to miejsce w przypadku, gdy tworzymy trafną grafikę, ale po umieszczeniu jej na profilu, przez choćby nieodpowiednie rozmiary, staje się ona niechlujnie rozciągnięta lub traci jakość, a tym samym zainteresowanie. Stąd wiele zapytań w wyszukiwarkach o to, jakie są odpowiednie rozmiary poszczególnych zdjęć, reklam i grafik, wykorzystywanych zarówno na profilach, jak i w kampaniach. Oto lista wskazująca najpopularniejsze wymiary grafik na Facebooku, które obowiązują w 2023 roku.
Artykuł powstał dzięki współpracy z Mateusz Lomber - Grafik Komputerowy
Wymiary grafiki profilowej na Facebooku
Grafika wyświetlana najczęściej podczas szukania informacji na Facebooku przez potencjalnych klientów.
Trzeba pamiętać, że zdjęcie profilowe czy grafika pomimo tego, że jest przez nas udostępniana w formie kwadratowej, wyświetlana jest jako okrągła. Wskazane jest więc unikanie jakichkolwiek ważnych elementów, napisów itp. znajdujących się na krawędziach i w rogach. Ponadto w zależności od urządzeń, na jakich jest wyświetlana, zmienia się jej rozdzielczość.
Na komputerach o obecnej standardowej rozdzielczości 1920x1080 ma ona rozmiar 170x170 pikseli. Na urządzeniach mobilnych jest to najczęściej 128x128 pikseli. Nie oznacza to jednak, że takie powinny być jej wymiary. Optymalną rozdzielczością grafiki profilowej jest użycie pliku wielkości 900x900 pikseli, dzięki czemu idealnie się zeskaluje, nie tracąc na jakości, jak i da się ją mocno powiększyć po wyświetleniu.
Wymiary zdjęcia w tle na Facebooku
Grafika umieszczona w tle profilu na Facebooku nie raz przyprawia grafików o nerwy. Wynika to z faktu, że istnieje różnica proporcjach jej wyświetlania na komputerach i na urządzeniach mobilnych. Na tych pierwszych widzimy ją jako zdjęcie w rozdzielczości 820x312 pikseli, a więc mocno podłużny prostokąt. Urządzenia mobilne wyświetlają ją w wymiarach 640x360 pikseli, co sprawia, że jest ona dużo bardziej wycentrowana i znacznie mniej podłużna. Z tego powodu warto umieścić najważniejsze informacje właśnie wewnątrz środkowego obszaru, a resztę zagospodarować mającym mniejsze znaczenie wypełnieniem.
Wymiary wideo w tle
Podobnie jak w przypadku grafiki, obszar wyświetlania wideo w tle jest różny w zależności od urządzenia. W przypadku wideo wyświetlanego na ekranach komputerów o standardowej rozdzielczości rekomenduje się, aby miało 1250x463 piksele, a zdecydowanie nie powinno mieć mniej niż 820x312 pikseli. Stworzony film czy animacja powinna mieć od 20 do 90 sekund długości. Do tego warto pamiętać o tym, że domyślnie jest ono wyciszone, stąd warto, aby przedstawiało informacje z napisami, jeżeli chcemy przekazać istotne treści, a nie tylko sam obraz.
W przypadku urządzeń mobilnych wideo w tle nie jest odtwarzane, jest jednak możliwość ustawienia stałej, wyświetlanej klatki, co także warto wziąć pod uwagę, projektując film.
Wymiary zdjęcie w tle na grupie
Tu sprawa jest prosta. Zaleca się przesłanie grafiki o rozdzielczości 1640 x 856 pikseli. Grafika ta jest ładnie skalowana, a zachowanie proporcji 1,91:1 przy większym rozmiarze niż podany nie spowoduje zmian jakości.
Wymiary zdjęcia w tle wydarzeń na Facebooku
Zalecane zdjęcie ustawiane jako tło wydarzeń powinno mieć wymiary 1200x628 pikseli. Wartość ta daje gwarancję poprawnego wyświetlania na różnych urządzeniach, bez rozciągnięć i utraty jakości
Wymiary grafiki w postach
Jeden z najważniejszych elementów prowadzenia profilu na Facebooku. Posty bez grafiki są często po prostu pomijane, a wstawienie odpowiedniej przyciąga uwagę. W zależności od orientacji zdjęcia zaleca się różne rozmiary. Dla zdjęcia poziomego 1200x900 pikseli. Dla grafiki pionowej 800x1000 pikseli. Dla zdjęcia w kwadracie 1080x1080 pikseli.
Wymiary wideo w poście
Wideo umieszczane w poście na Facebooku rekomenduje się aby było w rozdzielczości full HD, czyli 1920x1080 pikseli dla poziomego i analogicznie dla pionowego. Sam film może mieć maksymalnie 4 GB wielkości i nie może być dłuższy niż 240 minut.
Wymiary Facebook Stories
W tym wypadku zaleca się takie wymiary jak podczas wstawiania wideo w orientacji pionowej, czyli 1080x1920 pikseli. Facebook Stories zachowuje proporcje 9:16, wyświetlając je na różnych urządzeniach.
Wymiary zdjęcia z linkiem
Jest to element często pomijany, a może przynieść naprawdę duże zyski. Grafika z linkiem wstawiana na Facebooka powinna być kwadratowa (1:1) w rozmiarze 1080x1080 pikseli bądź o orientacji poziomej i wtedy zaleca się rozmiar 1200x628 pikseli.
Wymiary Karuzeli
Grafiki i wideo pokazują się w karuzeli w formie kwadratów. Zalecany, minimalny rozmiar pojedynczego zdjęcia nie powinien być mniejszy niż 1080x1080 pikseli. Sama karuzela to obrotowy pokaz filmów i zdjęć w pojedynczym poście. Składa się ona z 2 do 10 slajdów.
Wymiary pokazu slajdów
Kolejna możliwa opcja na dodanie w ciekawy sposób wielu zdjęć do posta. W tym przypadku zaleca się zdjęcia i grafiki w formatach 1:1 i 9:16. W przypadku ich niezachowania Facebook przytnie je automatycznie, co może skutkować ucięciem ważnych informacji i elementów. Tu warto używać grafik o minimalnej wielkości 1080x1080 pikseli.
Kampania reklamowa dla lajków
W kampaniach Facebookowych, w których celem jest zdobywanie jak największej ilości polubień, zazwyczaj wykorzystuje się dwa formaty: 1080x1080 oraz 1200x444. Obrazy w tych wymiarach są najczęściej wyświetlanymi i klikanymi przez użytkowników Facebooka grafikami.
Dobre grafiki na Facebooku – czyli?
Powyżej podane są najlepsze wymiary obrazów dla poszczególnych opcji. Pamiętajmy, że oprócz nich musimy postawić także na możliwie najlepszą jakość zarówno techniczną, jak i merytoryczną grafik. Wstawienie zdjęcia w jednym z podanych powyżej rozmiarów, bez zadbania o jego ogólną wartość wizualną niewiele pomoże rozkręcając kampanię, budując markę czy starając się o zdobycie jak największej ilości klientów, czy polubień.
Tagi:
social media
facebook
Wyświetleń: 6479