Jak zaprojektować dobre logo dla branży parentingowej?
Ogromnym kołem napędzającym rynek i wszelakie firmy działające w branży parentingowej. Od producentów i sprzedawców akcesoriów dziecięcych i zabawek, przez rodzicielskie grupy na Facebooku, po strony internetowe i czasopisma z poradami dla świeżo upieczonych rodziców, ale także dzieci w wieku szkolnych i nastolatków. Z tego powodu wśród grafików dosyć odczuwalnym jest popyt na różnego rodzaju logo, zarówno samych firm, jak i pojedynczych eventów. Jak zaprojektować dobre logo dla działalności parentingowej prowadzonej dla dzieci i rodziców? O tym poniżej.
Załóż konkurs na logo dla branży parentingowej
Jak zaprojektować dobre logo dla sklepów z akcesoriami dziecięcymi?
Dobre logo dla sklepu z akcesoriami dziecięcymi to najczęściej odniesienie do najmłodszych dzieci, gdyż to w sumie wtedy następuje szał potrzeb i zakupów. Stąd wszelkie smoczki, butelki i śliniaczki w sygnetach i logotypach biją rekordy popularności. Na podstawie takiego pomysłu można iść oczywiście o wiele dalej, zastanawiając się nad tym, jakie rzeczy kojarzą nam się z niemowlęciem i jak uzyskać za ich pomocą ciekawy przekaz graficzny. Kolorystyka tego typu logo to zazwyczaj bardzo trafione w gust młodych rodziców pastelowe odcienie. W typografii ceni się prostotę lub lekkość i takich fontów jest użyć najlepiej.
Logo dla sklepu z zabawkami
Jak zaprojektować dobre logo dla sklepu z asortymentem gier i zabawek dla dzieci? Tu warto pójść już w przekaz, który dotrze także do samych zainteresowanych zakupami maluchów. Nie da się nie wspomnieć przy tej okazji logo sieci Smyk, które doskonale wypełnia „przykazania” dobrego logo dla tej branży. Zwyczajne literki na klockach różnego koloru? Tak. Proste, a jednocześnie niezwykle wymowne. Mocne kolory i przemawiający do dziecka i rodzica motyw, zdają się być najlepszym rozwiązaniem. Oczywiście nie zachęcamy do kopiowania, bo to najgorsze rozwiązanie, ale tego typu kierunek można obrać jako punkt wyjścia do wstępnego projektu.
Jak zaprojektować dobre logo dla grup parentingowych, fundacji i organizacji?
Grupy parentingowe / rodzicielskie na Facebooku, fora i strony dotyczące maluchów, jak i starszych dzieci, a także fundacje mają zainteresować głównie rodziców. Tych, którzy dbają o kompleksowy rozwój i potrzeby dzieci, a także zainteresowane są wsparciem dla innych. Jak zaprojektować dobre logo w oparciu o te informacje? Grupa odbiorcza to osoby, którym zależy na szczęściu dzieci, jak i całej rodziny. Wszelkie znaki, symbole, a nawet proste grafiki, dające przekaz o szczęśliwym dziecku i rodzinie niezwykle mocno przekonuje i interesuje. Mogą pojawiać się w nich także odniesienia do szeroko rozumianego wsparcia. W tym przypadku zarówno kolorystyka, jak i typografia, to przede wszystkim postawienie na spójność ze stworzoną przez nas częścią graficzną.