Logo dla agencji nieruchomości
Stworzenie dobrego logo dla agencji nieruchomości jest nie lada wyzwaniem. W sprawach zakupu czy sprzedaży nieruchomości liczymy na swoisty prestiż firmy, która będzie odpowiedzialna za niejednokrotnie duże sumy pieniędzy wychodzące lub wchodzące na nasze konto. Sama nieruchomość, niezależnie od tego, czy ma to być dom mieszkalny, powierzchnia biurowa, czy mieszkanie, przywodzi na myśl trwały fundament i często długoterminową inwestycję. Takie skojarzenie musi mieć także odzwierciedlenie w marce. O ile sam prestiż budowany jest przez czas istnienia jej na rynku, o tyle logo to pierwszy krok, by móc go zbudować.
Załóż konkurs na logo dla agencji nieruchomości
Znak graficzny dla agencji nieruchomości
Z jednej strony temat zdawałoby się prosty, z drugiej łatwo sprawić, że sygnet nie będzie jednoznacznie kojarzył się z działalnością firmy. Dlaczego? Weźmy na tapetę dom, ponieważ zdecydowanie jest to pierwsza koncepcja, jaka przychodzi do głowy. Symbol budynku mieszkalnego jest w stu procentach trafiony, jednak jest on często stosowany w ilustracjach mających przypominać dziecięce rysunki. Zbyt dużo szczegółów doprowadzi właśnie do takiego skojarzenia, a to bynajmniej nie jest dobry kierunek. Fragmenty takie jak okna czy drzwi, nieodpowiednio zaprojektowane mogą kojarzyć się firmami budowlanymi, stąd decydując się na ten symbol, warto podejść do niego niekonwencjonalnie. Ostatnim często wybieranym znakiem graficznym, o którym warto wspomnieć, jest klucz. Tutaj rzeczywiście można wykonać prosty w przekazie sygnet, a na dodatek pojawia się dosyć duża mnogość opcji. Jednak pamiętajmy, że czasami najprostsza opcja niekoniecznie będzie najlepszą.
Logotyp agencji nieruchomości
Najczęstszym logo dla agencji nieruchomości są logotypy ze znakiem graficznym jako elementem urozmaicającym nazwę. Wszelkiego rodzaju dachy, krzywe imitujące linie horyzontu, charakterystyczne widoki w miejscu prowadzenia działalności, a to wszystko w połączeniu z nazwą agencji, która w 90% przypadku bazuje na nazwisku właściciela. Czy jest to dobry pomysł? Gdyby takim nie był, pewnie nie byłby tak popularny, ale tu znów łatwo o brak odróżnienia się od konkurencji.
Będąc przy nazwach pochodzących od nazwiska właściciela pamiętajmy, że można podejść do tematu nieco mniej schematycznie. Jeżeli nazwisko ma w naszym języku specyficzne znaczenie, można zastosować jego symbolikę, o ile nie kłóci się ona całkowicie z ideą branży.
Jeżeli agencja nieruchomości posiada własną, kreatywną nazwę jednoznacznie kojarzącą się z wykonywanymi usługami, możemy dostosować do niej znak graficzny, czy urozmaicić ją ciekawym kreatywnym symbolem niekoniecznie przypisanym zwyczajowo do jej działalności.
Typografia
Wspomniane w pierwszym akapicie solidne fundamenty, zdecydowanie narzucają użycie masywnych lub wyraźnych czcionek. W ten sposób podkreślimy stabilność firmy. Lekkie i niezobowiązujące czcionki typu pismo odręczne i litery ozdobne pozostawmy innym branżom. Oczywiście znajdziemy przypadki, gdzie można odejść od tej reguły, jednak czy rzeczywiście będzie to lepsze i nada agencji odpowiedni charakter?
Kolorystyka
Najczęstszymi kolorami stosowanymi w logo dla agencji nieruchomości są niebieski i czerwony. Są to też jedne z najlepszych wyborów. Niebieski kojarzy się z nadzieją, ale i prestiżem, czerwony z dynamiką. Pokuszenie się o inne kolory nie będzie oczywiście niczym złym, ale warto zastanowić się, czy na przykład róż będzie przekazywał odpowiednią wartość i cechy? Czy czarny nie jest zbyt ponury dla miejsca, które ma oferować bezpieczeństwo?
Dobre logo dla agencji nieruchomości
Silnie narzucone stereotypy logo dla agencji nieruchomości, zamykają często nasz tok myślenia i kreatywność w pewnej hermetycznej bańce. To czy ją przebijemy, czy nie zależy zarówno od naszej wyobraźni, jak i potrzeb klienta. On może być otwarty na nowości, ale może też nie będzie chciał z niej wychodzić i wyróżniać się niestandardowym podejściem do tematu tworzenia symbolu swojej marki.