Logo dla firmy transportowej
Tworzenie logo dla firmy transportowej to dla wielu grafików czysta przyjemność. Dlaczego? Ponieważ jest to zdecydowanie duże pole popisu dla kreatywności. Można zarówno pozwolić sobie na wyjście poza schematy, jak i oprzeć się przy symbolice o te utarte i nadal stworzyć coś, co będzie wyróżniało klienta. Logo dla tej branży to mnogość mających odpowiednie znaczenie symboli i znaków, które tylko czekają, aby je skomponować w idealną całość.
Załóż konkurs na logo dla firmy transportowej
Znak graficzny firmy transportowej
Pierwszą rzeczą, która przychodzi nam do głowy, myśląc o firmie transportowej, jest oczywiście droga i samochody. Grafiki te mogą być zarówno bogate w pewne szczegóły, jak i zobrazowane za pomocą symboli. W przypadku firm zajmujących się przewozem towarów dochodzi nam do szerokiego wachlarzu opcji grafika mająca powiązania z paczką, skrzynią, czy innym ładunkiem. Już tylko tych kilka pomysłów połączonych z kreatywnością daje ciekawe opcje stworzenia czegoś, co wbrew pozorom będzie mogło być łatwo zapamiętane i rozpoznawalne. Do szerokiego arsenału opcji można też dodać wszelkie znaki kojarzące się z dynamiką, szybkością, jak i bezpieczeństwem. Ich umiejętna kompozycja doda logo potrzebnych mu cech, bez zbytniego przesadzenia z formami graficznymi.
Logotyp firmy transportowej
Umiejętne połączenie nazwy firmy ze wspomnianymi powyżej symbolami to jeden z najczęstszych wyborów grafików, tworzących logo dla firm transportowych. Daje to możliwość zarówno szybkiego rozpoznania charakteru firmy, jak i zapamiętania jej nazwy. Użycie odpowiednio wyeksponowanej nazwy z niewielkim symbolem graficznym kojarzącym się z bezpiecznym lub szybkim transportem może stać się wyjątkowo prostym i wyjątkowo udanym elementem identyfikacji wizualnej. Wystarczy dodać do pojedynczej litery coś, co przywodzi na myśl powiew wiatru, skrzydła czy szeroką drogę, a całość będzie już wybrzmiewać tak, jak powinna.
Typografia
Wybierając czcionki dla logo firmy zajmującej się transportem, znów możemy odnaleźć wiele zarówno inspiracji, jak i możliwości. Najczęściej stosowane są proste fonty, ale nic nie stoi i na przeszkodzie, aby nieco zaszaleć i stworzyć logo używając czcionek, które kojarzą się z lekkością. Całościowo ważne jest, aby tekst zawarty w identyfikacji graficznej miał charakter choć trochę dynamiczny. Nikt przecież nie chce korzystać z przewozów za pomocą firmy, która kojarzy się ociężałością i statycznością.
Kolorystyka
Kolorystyka logo dla firmy transportowej to kolejny podpunkt, w którym użyjemy słowa dowolność. Jednak nawiązując do wcześniej kilkukrotnie wspomnianej dynamiki, warto rozważyć takie kolory jak pełna ekspresji czerwień, przywodzące na myśl zaufanie odcienie niebieskiego, czy w przypadku floty składającej się z pojazdów ciężarowych silną i stabilną czerń.
Obecnie na wielu rynkach nadszedł trend Eko i firmy sygnujące się tą filozofią, są przez niektórych brane pod uwagę, jako najlepszy wybór. W przypadku gdy flota transportowa stawia na przewozy za pomocą przyjaznych dla planety rozwiązań, dodanie koloru zielonego także spełni swoją funkcję.
Logo dla firmy transportowej
Logo dla firmy transportowej nie musi, a nawet nie może być nudne. Potencjalni odbiorcy nie chcą marki, która przywodzi na myśl powagę i trzymanie się niezmiennych od lat rozwiązań. Chcą nowoczesności, szybkości realizacji i zaufania. To czy uda się stworzyć odpowiednie do niej logo, zależy od wielu czynników. Jednak obranie odpowiedniej drogi już na samym początku procesu twórczego, może dać nam wyjątkowo ciekawe i idealnie dopasowane rezultaty.