Projektowanie logo dla dietetyka
Dietetyka to coraz prężniej rozwijająca się gałąź medyczna i około medyczna. Wynika to z faktu coraz większego popytu na tego rodzaju usługi w związku z trendami bycia fit, jak i coraz większych problemów zdrowotnych społeczeństwa. Ale nie zagłębiając się w szczegóły tej materii, bo nie o to w tym tekście chodzi, przejdźmy do tematu stworzenia dla tej branży odpowiedniego logo.
Załóż konkurs na logo dla dietetyka
Dietetyk budujący własną markę w oparciu o usługi związane z doradztwem żywieniowym, powinien polegać na tym, co wzbudza zaufanie. Mowa tu o poczuciu bezpieczeństwa lub misji stawania się „lepszym” i zdrowszym dzięki jego poradom. Dlatego też najczęściej będzie to logo opierające się o zdrowie i jego różne aspekty.
Znak graficzny (sygnet) w logo dietetyka
Znak graficzny w logo dietetyka to wiele pomysłów, ale zazwyczaj jeden cel… przedstawienie marki w taki sposób, aby wzbudzała zaufanie albo pokazywała cel skorzystania z jej usług.
- Pierwsza nasuwająca się propozycja to graficzne przedstawienie tak zwanej „zdrowej żywności”, czyli takich artykułów jak owoce i warzywa. Na tej podstawie budowana jest większość logo poradni dietetycznych i jest to jedno z pierwszych skojarzeń.
- Kolejne to zarys smukłej sylwetki, przyciągający osoby, chcące zacząć się zdrowo odżywiać na fali trendu bycia fit i dbania o ciało.
- Następna z najpopularniejszych propozycji to logo bazujące na wzbudzeniu zaufania dotyczącego powierzenia poradni swojego zdrowia. Wykorzystywane są w nim motywy zdrowego ciała, głównie serca, krzywej ciśnienia itp.
Oczywiście są to propozycje, które wynikają z najczęstszych skojarzeń i niekoniecznie muszą być wykorzystywane. Jednocześnie swoista „płynność” i możliwości wizualizacji tych symboli są niemalże nieograniczone, i zarówno osobno, jak i w połączeniu ze sobą mogą dać bardzo ciekawy efekt.
Na co uważać? Głównie na znaki graficzne mogące być sporne co do idei, jak i wprowadzić w błąd. Przykładami takich może być symbol wagi, który idealnie pasuje do dietetyka, ale równocześnie może zniechęcać osoby, które niejednokrotnie próbowały pozbyć się bezskutecznie dodatkowych kilogramów. Ponadto w zasypie cudownych środków odchudzających symbol wagi (w domyśle zmniejszającej się) staje się mało wiarygodny. W przypadku dietetyka stricte sportowego należy uważać z symbolami sportów, aby nie mylił się z siłownią czy klubem fitness.
Logotyp poradni dietetycznej
Praktycznie całościowy zamysł przedstawiony został już w akapicie poświęconym znakowi graficznemu. Postawienie na trywialne rozwiązania, typu zamiana litery „t” na brokuł, „o” na jabłko czy „c” na smukły zarys sylwetki są jakimś pomysłem, ale niekoniecznie unikatowym. Przed ich wykorzystaniem należy rozejrzeć się w obszarze naszego działania, czy nie będzie konkurencji o podobnym projekcie, co może zakłócić proces rozpoznawalności.
Font w logo dietetyka
Dobierając font do logo dietetyka, pamiętajmy o tym, że dobrze jest wykorzystać trend bycia fit. Klient nie chce trafić w miejsce, które już z logo epatuje ociężałością, statycznością czy nadmiernym bogactwem. Chce być zdrowy, lekki, gibki a najlepiej to wszystko jak najmniejszym kosztem - nie tylko finansowym. Sprawdzą się tu lekkie i smukłe fonty, przypominające odręczne pismo, lub mające prosty, ale delikatny design. Omijamy szerokim łukiem pogrubione fonty, o statycznej formie.
Kolorystyka logo dietetyka.
W przypadku logo dietetyka sprawdzi się niemalże każdy kolor, który będzie nam pasował do koncepcji. Chcąc wziąć pod uwagę jednak znaczenie i podświadomy odbiór kolorów przez potencjalnych klientów zastosować, choć w jednym fragmencie jeden z następujących:
- niebieski, głównie w odcieniach błękitu, wzbudzający zaufanie i mający w sobie potrzebną logo lekkość,
- zielony, kojarzący się z nowym życiem, ale też ekologią i trendami prozdrowotnymi,
- odcienie fioletu lub różu, dla wzbudzenia zaufania i profesjonalizmu, lecz tu trzeba wziąć pod uwagę, że może kojarzyć się to z centrami urody dla kobiet.
Jakie logo dla dietetyka?
Podsumowując jednym zdaniem. Dietetyk powinien mieć swoistą misję pomagania ludziom w walce o zdrowie i idealne z punktu widzenia czasów ciało. Budowanie marki na tej misji to analogicznie jeden z najlepszych pomysłów.
Załóż konkurs na logo dla dietetyka