Projektowanie logo

Projektowanie logo dla firmy - część 1: Burza mózgu

Logo to coś więcej niż grafika i słowa. Dobre logo opowiada historię twojej firmy - kim jesteś, co robisz, co sobą reprezentujesz - to wiele odpowiedzi, które trzeba zawrzeć w pojedynczym logotypie dlatego takie ważne jest, aby odpowiednio się zabrać do jego projektowania i poświęcić temu należycie dużo czasu.

Potrzebujesz logo? Załóż konkurs

Projektowanie logo to złożony proces. Niewielu klientów zdaje sobie sprawę, iż wykonanie logotypu składa się z wielu etapów, które trzeba przejść, aby otrzymać gotowy projekt: od burzy mózgu, przez testowanie projektu, po jego wykończenie. Zleceniodawca zamawiający logo może nawet nie wiedzieć, że grafik zanim zasiądzie do rysowania może spędzić długie godziny szukając inspiracji, zbierając informacje, zadając sobie odpowiednie pytania. Poniżej prezentujemy Wam artykuł o esencji projektowania logo.

Ustal najważniejszą funckję twojego logo

Projektowanie logo dla firmy

Logo reprezentuje twoją markę za pomocą kształtu, fonta, koloru i obrazu. Zastanów się czemu potrzebujesz logo - to będzie wiodącym czynnikiem przy jego projektowaniu.

  • Zwiększenie rozpoznawalności. Czy twoja firma jest nowa na rynku, albo konkuruje z wieloma innymi graczami. Posiadanie silnego logotypu pozwoli klientom z łatwością rozpoznać twoją firmę.
  • Wrycie się w pamięć. Konsumenci kupują oczami, a logo będzie łatwiejsze do zapamiętania niż nazwy, produkty, czy usługi. Z czasem klienci zaczną utożsamiać twoje logo z twoją firmą.
  • Budowa zaufania. Pozyskiwanie nowych klientów i utrzymanie przy sobie dotychczasowych wiąże się z ich zaufaniem do ciebie. Solidne logo komunikujące twoją szczerość i uczciwość pomogą w zdobyciu nowych klientów.
  • Wzbudzenie podziwu. Jeśli klienci mają już dobre zdanie o twoim biznesie możesz stworzyć logo, które po prostu jest dobrze odbierane ze względu na ładny wygląd, pomysłowość lub efektywną prostotę.

Pomyśl o targecie firmy​

Projektowanie logo dla firmy

Bardzo ważna jest wiedza o tym, kto jest twoim klientem i dostosowanie wyglądu logotypu, do ludzi, którzy będą korzystać z twoich usług.

  • Np. logo dla kwiaciarni może zawierać zabawy font i jasną kolorystykę; ten sam schemat nie zadziała dobrze dla logotypu warsztatu samochodowego.

Projektowanie logo dla firmy

Zdecyduj, czy wkomponować w logo nazwę twojej firmy

Projektowanie logo dla firmy

Oczywiście chcesz zbudować rozpoznawalność nazwy firmy, ale użycie tej nazwy w logotypie nie zawsze jest dobrym pomysłem.

  • Użyj nazwy w logo jeśli jest ona charakterystyczna (nie jest słowem, czy wyrażeniem potocznym) lub gdy zasięg twojej firmy jest ograniczony, a chcesz zbudować rozpoznawalność marki.
  • Nie używaj nazwy firmy w logo jeśli jest zbyt ogólna, za długa, nie tłumaczy się dobrze na inne języki (tutaj musisz postępować rozważnie) lub brakuje jej osobowości.
  • Pomyśl o różnych miejscach, gdzie zamierzasz użyć swojego logo. Wyobraź sobie najmniejszy rozmiar jakiego będziesz potrzebował - jeśli nazwa firmy nie będzie czytelna, gdy logo będzie wymiarów paznokcia możliwe, że najlepszym wyjściem będzie z niej zrezygnowanie w projekcie.

Użyj palety kolorów firmy

Projektowanie logo dla firmy

Jeśli twoja firma ma już ustaloną kolorystykę wizerunku, reklam, czy innych materiałów istotnym jest, aby użyć tych kolorów w logo.

  • Konsekwentne stosowanie kolorów pomaga budować markę. Chcesz, aby klienci podświadomie łączyli twoje logo z twoją firmą.
  • Jeśli twoja firma używa charakterystycznych kolorów klienci podświadomie utożsamią się z tymi kolorami
  • Jeśli nie masz jeszcze ustalonej kolorystyki dla swojego biznesu przestudiuj psychologię kolorów byś mógł je odpowiednio dobrać. Na przykład kolor czerwony oznacza siłę, pasję, energię i zaufanie, ale może również oznaczać niebezpieczeństwo.

Inspiruj się logotypami, które odniosły sukces, ale nie kopiuj

Projektowanie logo dla firmy

Czasem może wydać się kuszące stworzenie czegoś, co wygląda jak twoje ulubione logo, ale niechcący dasz tym do zrozumienia, że jesteś leniwy lub mało pomysłowy.

  • Popatrz na loga innych firm o podobnej tematyce. Pomyśl, co ci się w nich podoba, a co nie. Nie studiuj zbyt wielu przypadków, bo może cię to przytłoczyć. 10-12 będzie wystarczającą liczbą, abyś wiedział, czego unikać, a co wykorzystać.
  • Udane logo powinno być proste, zapamiętywalne, ponadczasowe i stosowne - powinieneś się tym kierować przerzucając się pomysłami.
  • Jeśli masz problem z pomysłami, spróbuj innego słowa kluczowego, albo użyj encyklopedii, co pomoże ci myśleć w nowych kierunkach.
  • Bazgraj. Szkicuj rzeczy i baw się nimi. Zanotuj słowa kluczowo różnymi fontami. Zobacz, czy coś zaiskrzy z twoimi pomysłami.

Projektowanie logo dla firmy

Nie komplikuj

Projektowanie logo dla firmy

Projektowanie logo to ćwiczenie powściągliwości. Czasem może kusić, aby przekazać wiele wiadomości w twoim projekcie, ale takie podejście z góry skarze projekt logo na niepowodzenie.

  • Unikaj zbyt wielu kolorów, dużej ilości fontów i grafik. Przekombinowane logo nasycone elementami nie przekaże jasnej wiadomości.
  • Jeśli w twoim logo jest zbyt wiele wizualnych elementów klientowi trudno będzie się skupić na tym, na co patrzy lub co ono oznacza.
  • Myśląc praktycznie proste logo jest łatwiej i taniej odtworzyć. Jeśli twój logotyp ma się pojawić na różnych przedmiotach, od papierów firmowych, przez reklamy, po torebki na ramię - prostota pomoże zaoszczędzić twoje pieniądze.

Projektowanie logo dla firmy - część 2: Testowanie projektu

źródło: wikihow.com 

Tagi: logo design poradnik
Wyświetleń: 6265

5.0
Oceń:

Ocena: 5.0 / głosów: 1

Komentarze (0):

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze

Idź do góry