Projektowanie logo dla firmy - część 2: Testowanie projektu
Projektowanie logo dla firmy - część 1: Burza mózgu
Logo dla firmy powinny być użyteczne, zapamiętywane i skalowalne. W tym poradniku pokażemy jak zaprojektować logo dla firmy, które spełnia wszystkie te cechy.
Potrzebujesz logo? Załóż konkurs
Stwórz wiele projektów logo.
Na wczesnym etapie możesz mieć kilka pomysłów, które chcesz wyrazić w swym projekcie logo. Przelej je wszystkie na papier, żeby zobaczyć, co działa, a co nie.
- Nawet słaby projekt może zainspirować cię do wykorzystania choć jednego jego elementu w kolejnych projektach.
Naszkicuj surową wersję logo.
Na początkowych etapach procesu projektowania logo naszkicuj logo dla firmy na kartce papieru. Szkicowanie jest szybkim i łatwym sposobem, aby przelać pomysły z Twojej głowy na papier, co pomoże Ci je łatwiej ocenić.
- Czyta, biała kartka papieru lub papieru milimetrowej będzie dobrym tłem dla Twoich szkiców.
- Nie zmazuj. Projektowanie nie jest linearnym procesem. Zachowaj projekty logo, które Ci się nie podobają. Może kiedyś do nich powrócisz po kolejnym przeglądzie, może Cię natchną do czegoś nowego.
- Duże studia graficzna często szkicują dziesiątki projektów logo, zanim w ogóle dotkną myszki komputerowej. Weź przykład z profesjonalistów i skup się na szkicowaniu.
Pokaż projekt w środowisku testowym.
Może być kuszące, aby ruszyć do kolejnego etapu, gdy wydaje Ci się, że dany projekt jest tym najlepszym, ale zanim to zrobisz, zbierz feedback.
Zbierz feedback od ludzi, do których logo ma być targetowane.
Pokaż swoje projekty próbce ludzi, którzy pasuję do profilu klientów firmy, dla której projektujesz logo. Możesz im pokazać wiele projektów bądź jedynie najsilniejszego kandydata.
- Zadaj kluczowe pytania, które pokażą ich reakcję na logo. Czy uważają, że logo jest nudne, czy emocjonujące? Brzydkie, czy atrakcyjne? Zwyczajne, czy unikalne? Dowiedz się również jaki obraz lub wiadomość przekazuje im logo. Sprawdź, czy jest łatwe do rozpoznania i czy jest spójne z tym, co wiedzą o firmie lub o branży.
Uważaj, by zbytnio nie polegać na rodzinie i przyjaciołach.
Pomimo że możesz chcieć nieformalnie poznać opinię bliskich Ci osób, ich komentarze mogą nie zawierać informacji zwrotnych, które mogą być najbardziej pomocne.
- Możesz wykorzystać rodzinę i przyjaciół, aby przetestować zapamiętywalność logo. Pozwól im popatrzeć kilka sekund na logo, a potem poproś ich o jego narysowanie z pamięci. Jeśli będą z grubsza potrafili to zrobić logo jest łatwo zapamiętywalne.
Upewnij się, że projekt logo dla firmy jest skalowalny.
Rozważ różne sposoby wykorzystania swojego logo - w reklamach prasowych, na szyldach, na stronie internetowej. Logo musi funkcjonować niezależnie od tego, gdzie będzie reprodukowane, w małym czy dużym formacie.
- Jeśli logo dla firmy ma zbyt dużo detali lub zbyt dużo cienkich linii te elementy mogą zginąć, lub logo może wyglądać niechlujnie przy małym rozmiarze.
- Jeśli logo jest zaprojektowane tak, że wygląda dobrze jedynie w rozmiarze dostosowanym do wymiaru wizytówki, będzie wydawać się mało zgrabne, gdy się je umieści na większych powierzchniach.
- Programy graficzne takie jak Adobe Illustratorm czy Inkscape pozwolą Ci przetestować skalowalność Twojego projektu. Jeśli początkowo pracujesz ręcznie, spróbuj wykonać kopie projektu, stosując różny rozmiar.
źródło: wikihow.com