Projektowanie logo dla firmy konsultingowej
Konsulting to coraz częściej wybierane usługi na rynku. Ludzie nie tylko chcą prowadzić swoje biznesy, ale też zaczynają zdawać sobie sprawę z tego, jak ważna jest długoterminowa strategia zarządzania. Zarówno swoją firmą, jak i zasobami ludzkimi. Stąd wiele firm konsultingowych podchodzi z roku na rok do swoich usług bardziej holistycznie, a popyt na ich usługi rośnie. Biorąc jednak pod uwagę to, że sama w sobie nazwa usługi niekoniecznie jest jeszcze dla wielu ludzi jasna, dobre logo to podstawa.
Załóż konkurs na logo firmy konsultingowej
Sygnet w logo firmy konsultingowej
Znak graficzny w firmach konsultingowych jest często elementem dosyć skromnym. Zdecydowanie najpopularniejszą opcją jest używanie go w formie elementu w logotypie. Czy jest to dobry zabieg? Raczej tak. Jest to usługa dla biznesu, a w tych rejonach rzadko kiedy mamy okazję umieszczania samego znaku na materiałach. Stawia się bardziej na zapamiętanie nazwy niż jej wizualizacji.
Najczęstszymi elementami graficznymi w logo firmy konsultingowych są różnego rodzaju okręgi lub ułożone w ten sposób drobniejsze elementy. Jest to zabieg mający na celu ukazanie wszechstronności firmy, działania i doradztwa w wielu obszarach. Projektując logo firmy konsultingowej z takim zamysłem, należy się jednak zastanowić, czy potencjalni klienci nie będą tego odbierać jako stałe usługi, bez innowacji i rozwoju.
Mówiąc o rozwoju może zdecydowanie lepiej postawić właśnie na dynamiczność? W niektórych logo firm konsultingowych można zauważyć motywy strzałek mówiące nam o możliwościach popchnięcia naszej działalności do przodu. To dobry pomysł, ale decydując się na taki uważajmy, żeby nie wyszedł nam z tego sygnet przypominający transport i logistykę.
Dosyć rzadko używana, a szkoda, bo przemawiająca w podobny sposób może być stylizacja znaku graficznego na wykres słupkowy rosnący. Czy może być coś bardziej przekonujące niż taki symbol rozwoju firmy i jej dochodów? Projektowanie logo dla firm konsultingowej począwszy od tego zamysłu, może okazać się strzałem w dziesiątkę.
Odradzamy stosowanie sygnetów i elementów logotypu opartych na tak zwanych dymkach sugerujących rozmowę. Wiedząc, że to firma konsultingowa taki znak graficzny ma sens, ale czy odwrotnie domyślimy się o co chodzi? Zostawmy tego typu elementy czatom, infoliniom i tym podobnym działalnościom.
Logotyp firmy konsultingowej
Stała zasada: masz w głowie lub już wykonane ciekawe elementy graficzne, niech logotyp do nich pasuje. Jeżeli zaczynasz projektowanie logo dla firmy konsultingowej od wizualizacji nazwy pamiętaj, że konsulting to oferta dla firm, często korporacji. Nie ma tu miejsca na dużą ilość artyzmu, jest za to na poważny biznes. Prosty element graficzny omówiony w poprzednim akapicie, do tego dobra, ale też prosta typografia i kolorystyka powinny zrobić swoje.
Typografia w logo firmy konsultingowej
Prostota, jakość, przyszłość i poważne podejście do klienta. Fonty użyte w logo firmy konsultingowej powinny mieć taki właśnie przekaz. Od ręki pozbądźmy się pomysłów na fonty pisane ręcznie, szeryfowe i ozdobne. Postawmy na proste, ale wyraźne style.
Kolorystyka logo
Ciemne barwy, ale niekoniecznie czarny kolor podkreślą powagę firmy. Pastele nie mają tu racji bytu. Ani w samym sygnecie, ani w logotypie. Z jaśniejszych kolorów mogą pojawić się dobrze wkomponowane fragmenty pomarańczowe lub czerwone, dające poczucie energii, ale nie za mocno eksponowane, bo dodadzą logo niepotrzebnej agresywności. Na fali skojarzeń eko można dodać coś jasnozielonego, ale tylko pod warunkiem, że choć trochę pasuje on do reszty logo lub misji firmy.
Załóż konkurs na logo firmy konsultingowej
Tagi:
logo
Wyświetleń: 425