Projektowanie logo dla firmy rowerowej
Rowery przeżywają swój wielki powrót. Ludzie zaczynają wracać do tej formy rekreacji, także jako rozwiązania komunikacyjnego. Jazda rowerem jest obecnie modna i podąża za trendem dbania o planetę. Rozkwit branży jest równoznaczny z dużą ilością powstających nowych firm, a co za tym idzie, zwiększa się zapotrzebowanie na posiadanie oryginalnej identyfikacji wizualnej. Jak więc stworzyć dobre logo dla firmy rowerowej? W przypadku tej gałęzi rynku przydatne może okazać się zarówno odpowiednio opracowany znak graficzny, jak i odpowiedni logotyp. Dlaczego? O tym w kolejnych akapitach.
Załóż konkurs na lofo girmy rowerowej
Sygnet (znak graficzny) w logo firmy rowerowej
Logo firmy rowerowej to spora ilość ciekawych opcji. Zastosować można w nim symbole i grafiki poszczególnych części rowerowych, całego roweru czy kolarza, ukazane w mniej czy bardziej szczegółowy sposób. Ponadto sprawdzą się także bardziej abstrakcyjne symbole, przywodzące na myśl ruch, dynamikę, pęd koła i wiele innych. Potraktowanie sygnetu priorytetowo jest użyteczne w przypadku firmy produkującej także niewielkie części czy akcesoria. Prosty, ale mówiący wiele znak graficzny, może być bezproblemowo zastosowany jako oznaczenie małych elementów, także w formie wytłoczeń i grawerach w metalu.
Logotyp dla firmy rowerowej
Logotyp dla firmy rowerowej może być stworzony na zasadzie dodania do nazwy symbolu lub pojedynczego, najlepiej dynamicznego elementu, a nawet przeedytowania jednej z liter. Tu znów warto postawić na szybkość, ale można wypróbować także wizualnie solidniejsze możliwości. Użyteczność logotypu w przypadku firm rowerowych to możliwości zastosowania go na wielu dużych i wyraźnych elementach, dzięki czemu wzrośnie rozpoznawalność marki.
Wiele firm rowerowych, zajmujących się ich produkcją dodało do swojej oferty także towary elektryczne, co w przypadku tej gałęzi może być warte zaznaczenia w logo czy logotypie.
Teoretycznie też, jak było wspomniane wcześniej, sama jazda rowerowa stała się trendem Eko. Jednak dodając taki element w tym konkretnym przypadku, trzeba uważać, aby nie wprowadzić klienta w błąd czy nawet nie stać się mało wiarygodną marką.
Typografia w logo firmy rowerowej
Jak zostało wspomniane w akapicie o logotypie, w przypadku firm rowerowych zdecydowanie sprawdzą się fonty o dynamicznym stylu, ale należy uważać, aby nie były to zbyt lekkie opcje. Co to znaczy? Dynamiczne fonty imitujące pismo odręczne, niekoniecznie będą pasować, o ile nie podkreśli się ich solidności odpowiednim znakiem graficznym. Lepiej zastosować energetyczne, ale nadal wskazujące na trwałość i siłę opcje standardowych fontów. Jeżeli brakuje pomysłu na odpowiednie ucharakteryzowanie logotypu, pomóc może zastosowanie kursywy.
Kolorystyka w logo dla firmy rowerowej
W przypadku firmy rowerowej czy sklepu zajmującego się sprzedażą rowerów, akcesoriów lub części opcja kolorystyczna to praktycznie pełna dowolność. Każdy kolor umieszczony w dobrze zaprojektowanym logo w jakiś sposób jest w stanie przekazać odpowiednie, pozytywne wrażenie. Granatowy, fioletowy, a nawet czerń i odcienie szarości będą kojarzyć się z jakości i nowoczesną technologią. Odcienie niebieskiego, zielonego, żółtego i pomarańczowego, przywodzą na myśl rekreację, wolny czas, radość. Czerwony jak zwykle mocno wpłynie na odbiór logo jako marki dynamicznej i sportowej. Odpowiednia kompozycja dwóch kolorów wykorzystanych w finalnym logo może doskonale podkreślić uniwersalność oferty.
Kolorami, których zastosowanie warto dwa razy przemyśleć, jest różowy i złoty. One, użyte w nieprzemyślany sposób, niekoniecznie będą pasować do charakteru branży.
Załóż konkurs na lofo girmy rowerowej