Projektowanie logo firmy odzieżowej
Wyróżniające się logo to jedna z podstaw budowania marki i tym samym bycia w przyszłości rozpoznawalnym. Dobrze dobrany logotyp czy sygnet (znak graficzny), stworzony często na podstawie nazwy własnej firmy to skarb. Szczególnie w dzisiejszym — konsumpcyjnym świecie, gdzie zalewani jesteśmy tego typu bodźcami. W zależności od branży, jak i czasów, w których żyjemy, zmieniają się koncepcje. Trzeba więc utrafić z jednej strony w intuicyjność z drugiej w ponadczasowość.
Załóż konkurs na logo firmy odzieżowej
Projektowanie logo firmy odzieżowej nie jest tak proste, jak mogłoby się zdawać. W zależności od grupy odbiorczej tworzonych ubrań, ich jakości i unikalności, a także przeznaczenia, logo może wyglądać inaczej. Oprzyjmy się więc o standardowe koncepcje, jak i dajmy się ponieść fantazji i stwórzmy coś, co idealnie będzie podkreślać charakter marki.
Logotyp dla firmy odzieżowej.
Logotyp, czyli mówiąc w dużym uproszczeniu przekaz tekstowo-graficzny, to najczęściej wybierana forma oznaczania firm zajmujących się szyciem bądź projektowaniem ubrań. W ten sposób łatwo na pierwszy rzut oka określić, jakiej marki jest dana odzież. Jednym z zamysłów do tworzenia tego typu identyfikacji jest łatwość rozpoznania jakości, jak i tego, gdzie szukać podobającego się nam produktu niemalże od ręki, nawet widząc go na mijanej osobie. Wykorzystanie prostych, często masywnych czcionek jeszcze bardziej przybliża tę koncepcję. Reserved, Prada, Cropp, Wólczanka? Wszystkie bazują na prostym i wyraźnym logotypie.
Znak graficzny marki odzieżowej
Znak graficzny w przypadku firmy odzieżowej to duże pole do popisu i kreatywności. Tu, jednak warto przeanalizować, do jakiej grupy trafiają towary. Tworząc ubrania dla kobiet, można nieco zaszaleć i pozwolić sobie na grafikę przywodzącą na myśl lekkość i delikatność. Operując w branży dziecięcej, można pokusić się o proste grafiki; ot, takie jak klocki czy smoczek. Tworząc, jednak markę unisex, warto już przemyśleć koncepcję prostego i „niezobowiązującego” znaku. Pamiętajmy też o tym, że sygnet może być świetnym uzupełnieniem produktu w formie wszywki, czy małego nadruku, ale to nakłada na nas obowiązek zaprojektowania czegoś prostego, rozpoznawalnego na pierwszy rzut oka, co przy druku w małych rozmiarach nie straci na czytelności. Przykładami mogą być Puma, Nike, Kappa itp. Niezależnie od ich wielkości i umiejscowienia, są to znaki niezwykle proste do zidentyfikowania i rozpoznawalne przez ludzi na całym świecie.
Będąc przy znakach graficznych, należy na marginesie wspomnieć o mistrzostwie logo w branży odzieżowej, czyli trzech paskach od marki Adidas. Niby nic wielkiego, ale prostota pozwoliła na umieszczanie go nawet jako części dominującej na ubraniach, w mało agresywny, ale niezwykle rozpoznawalny sposób — choćby jako element obszycia na całej długości rękawa czy nogawki spodni. Oczywiście, projektując logo dla startującej firmy, nie musimy aż tak rozpędzać się w projektowaniu, ale czemu by nie wziąć tego pod uwagę?
Kolor w logo marki odzieżowej
Można zauważyć, że logo znanych firm odzieżowych, bardzo często jest czarne. Jest to zabieg techniczny, który warto wziąć pod uwagę, szczególnie jeżeli w planach jest wyraźne umieszczenie go na produktach. Czarny kolor komponuje się świetnie na jasnych ubraniach, z kolei jego biały odpowiednik na ciemnych.
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby zaszaleć nieco z kolorem, szczególnie jeżeli logo ma być umieszczane wyłącznie na materiałach promocyjnych i na metkach. Idąc tym torem myślenia logo dla firmy sportowej w kolorze czerwonym, będzie podkreślać dynamikę marki. Znak graficzny w barwach zieleni idealnie wpasuje się w filozofię firm, które za podstawę uważają bycie ekologicznym. Odcienie czerni i szarości podkreślą elegancję. Wielokolorowe logo pozwoli na rozróżnienie firm specjalizujących się w odzieży dziecięcej.
Idealne logo dla firmy odzieżowej
Nie ma czegoś takiego jak logo idealne. Duży wpływ na postrzeganie marki jest jakość tworzonej odzieży, cena czy oryginalność. Projektowanie logo nie musi się też odbywać dokładnie według wspomnianych wyżej wytycznych, są one tylko wstępnym zamysłem, niekoniecznie zawsze najlepszym. Ważne by logo pasowało do firmy, a z biegiem czasu zawsze można je wzbogacić o nowe elementy, czy zmienić pewne niuanse.