Projektowanie logo

Projektowanie logo prawnika

Logo firmy prawnika

Czy logo firmy prawniczej jest potrzebne?

Czy ktoś wyobraża sobie jeszcze firmę bez konkretnego logo w formie znaku graficznego czy choćby trochę ucharakteryzowanej czcionki lub nazwy? Jasne, że nie! Możliwości, jakie daje dzisiejszy rynek, to mnóstwo mniejszych i większych przedsiębiorców, usług czy fundacji, które muszą walczyć o uwagę potencjalnego klienta, niezależnie od tego, jakie towary, czy usługi sprzedają. Dziś na tapet idzie, więc projektowanie logo prawnika, niezależnie czy mowa o adwokatach, radcach prawnych czy innych usługach dotyczących szeroko pojętych usług prawniczych. Potrzebujemy ich coraz więcej i coraz częściej, stąd odpowiednie wyróżnienie się na rynku jest jedną z podstaw opłacalnej i przyszłościowej działalności.

Załóż konkurs na logo dla firmy prawniczej

Logo radców prawnych – sygnet.

Znak graficzny logo prawnika to jeden z elementów, do którego lepiej podejść klasycznie, niż nowocześnie. To od decyzji i porad w zakresie prawa z różnych gałęzi życia zależy często nasz byt, przyszłość czy status majątkowy. Dlatego też szukamy czegoś na solidnych i tradycyjnych fundamentach. Logo firmy prawniczej może zawierać więc taki popularny, ale sprawdzony element, jak waga nawiązująca do Temidy. W zależności od upodobań, jak i grupy odbiorczej jest to symbol, który może być przedstawiony na wiele różnych sposobów i różną „kreską”. Dalej… Dosyć elastyczny zdaje się być symbol paragrafu nawiązujący stricte do kodeksów. Pokusić się można także o inne elementy mające wzbudzać zaufanie. Wśród nich mniej lub bardziej symboliczne nawiązania do rzymskich filarów i kolumn odnoszących się zarówno do prawa, jak i solidnych fundamentów ogóle. Dobrym sygnetem może być też sowa, kojarzona z mądrością, jednak tu należy uważać, gdyż nie w każdej kulturze ptak ten ma takie znaczenie jak u nas.

Logotyp w logo prawnika.

Krótko i na temat… Szukając prawnika, szukamy solidnych, pewnych i zdecydowanie symbolizujących wiedzę elementów, dlatego sam logotyp powinien być właśnie pewny i nawiązujący do klasycznych elementów. Jeżeli nie tworzymy osobnego znaku graficznego, w logotypie możemy zastosować symbol paragrafu zamiast litery S, czy solidnej kolumny zamiast „i” czy „t”. Sam logotyp w logo firmy prawniczej powinien być przede wszystkim czytelny i najlepiej, jakby kierował się jednak w stronę ciężkości, niż lekkości lub rozmycia.

Logo firmy prawniczej a typografia.

Projektowanie logo dla firmy prawniczej, to powtarzając już niemal do znudzenia kwestia stworzenia czegoś, czemu można ufać, ma solidne fundamenty, a jeszcze lepiej tradycję. Korzystając z gotowych fontów najlepiej wybierać te klasyczne, twarde, w retro klimacie. Rzadko kiedy w logo prawnika sprawdzą się fonty imitujące pismo odręczne, a czasami nawet te klasyczne lepiej będą wyglądać w połączeniu z twardymi symbolami, jeżeli doda się im trochę objętości. Przy niektórych logo, w których wykorzystywany był nieco mniej ciężki styl, można skorzystać jednak z fontów o nieco lżejszej, ale nadal klasycznej linii.

Kolorystyka w logo firmy prawniczej.

Nie da się ukryć, że logo radców prawnych w żywych, jasnych kolorach niekoniecznie da potencjalnemu klientowi nawet pojęcie, z czym właśnie ma do czynienia. Przyzwyczailiśmy się do z reguły ciemnych stonowanych znaków i fontów, i minie wiele lat, zanim (i w ogóle jeżeli) to się zmieni. Klasyczny ciemny brąz, elegancki granat lub ciekawie zaprojektowana forma w czerni to chyba najlepsze opcje, pod które na starcie powinniśmy zacząć rozważania nad projektowaniem logo dla prawnika.

Załóż konkurs na logo dla firmy prawniczej

Praca nr 740916 Praca nr 740916 Praca nr 740916 Praca nr 740916 Praca nr 740916 Praca nr 740916 Praca nr 740916 Praca nr 740916 Praca nr 740916

Tagi: logo design
Wyświetleń: 723

0.0
Oceń:

Ocena: 0.0 / głosów: 0

Komentarze (0):

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze

Idź do góry