Projektowanie logo prawnika
Czy logo firmy prawniczej jest potrzebne?
Czy ktoś wyobraża sobie jeszcze firmę bez konkretnego logo w formie znaku graficznego czy choćby trochę ucharakteryzowanej czcionki lub nazwy? Jasne, że nie! Możliwości, jakie daje dzisiejszy rynek, to mnóstwo mniejszych i większych przedsiębiorców, usług czy fundacji, które muszą walczyć o uwagę potencjalnego klienta, niezależnie od tego, jakie towary, czy usługi sprzedają. Dziś na tapet idzie, więc projektowanie logo prawnika, niezależnie czy mowa o adwokatach, radcach prawnych czy innych usługach dotyczących szeroko pojętych usług prawniczych. Potrzebujemy ich coraz więcej i coraz częściej, stąd odpowiednie wyróżnienie się na rynku jest jedną z podstaw opłacalnej i przyszłościowej działalności.
Załóż konkurs na logo dla firmy prawniczej
Logo radców prawnych – sygnet.
Znak graficzny logo prawnika to jeden z elementów, do którego lepiej podejść klasycznie, niż nowocześnie. To od decyzji i porad w zakresie prawa z różnych gałęzi życia zależy często nasz byt, przyszłość czy status majątkowy. Dlatego też szukamy czegoś na solidnych i tradycyjnych fundamentach. Logo firmy prawniczej może zawierać więc taki popularny, ale sprawdzony element, jak waga nawiązująca do Temidy. W zależności od upodobań, jak i grupy odbiorczej jest to symbol, który może być przedstawiony na wiele różnych sposobów i różną „kreską”. Dalej… Dosyć elastyczny zdaje się być symbol paragrafu nawiązujący stricte do kodeksów. Pokusić się można także o inne elementy mające wzbudzać zaufanie. Wśród nich mniej lub bardziej symboliczne nawiązania do rzymskich filarów i kolumn odnoszących się zarówno do prawa, jak i solidnych fundamentów ogóle. Dobrym sygnetem może być też sowa, kojarzona z mądrością, jednak tu należy uważać, gdyż nie w każdej kulturze ptak ten ma takie znaczenie jak u nas.
Logotyp w logo prawnika.
Krótko i na temat… Szukając prawnika, szukamy solidnych, pewnych i zdecydowanie symbolizujących wiedzę elementów, dlatego sam logotyp powinien być właśnie pewny i nawiązujący do klasycznych elementów. Jeżeli nie tworzymy osobnego znaku graficznego, w logotypie możemy zastosować symbol paragrafu zamiast litery S, czy solidnej kolumny zamiast „i” czy „t”. Sam logotyp w logo firmy prawniczej powinien być przede wszystkim czytelny i najlepiej, jakby kierował się jednak w stronę ciężkości, niż lekkości lub rozmycia.
Logo firmy prawniczej a typografia.
Projektowanie logo dla firmy prawniczej, to powtarzając już niemal do znudzenia kwestia stworzenia czegoś, czemu można ufać, ma solidne fundamenty, a jeszcze lepiej tradycję. Korzystając z gotowych fontów najlepiej wybierać te klasyczne, twarde, w retro klimacie. Rzadko kiedy w logo prawnika sprawdzą się fonty imitujące pismo odręczne, a czasami nawet te klasyczne lepiej będą wyglądać w połączeniu z twardymi symbolami, jeżeli doda się im trochę objętości. Przy niektórych logo, w których wykorzystywany był nieco mniej ciężki styl, można skorzystać jednak z fontów o nieco lżejszej, ale nadal klasycznej linii.
Kolorystyka w logo firmy prawniczej.
Nie da się ukryć, że logo radców prawnych w żywych, jasnych kolorach niekoniecznie da potencjalnemu klientowi nawet pojęcie, z czym właśnie ma do czynienia. Przyzwyczailiśmy się do z reguły ciemnych stonowanych znaków i fontów, i minie wiele lat, zanim (i w ogóle jeżeli) to się zmieni. Klasyczny ciemny brąz, elegancki granat lub ciekawie zaprojektowana forma w czerni to chyba najlepsze opcje, pod które na starcie powinniśmy zacząć rozważania nad projektowaniem logo dla prawnika.
Załóż konkurs na logo dla firmy prawniczej