Projektowanie logo

Projektowanie logo salonu kosmetycznego – Na co zwrócić uwagę?

Logo salonu kosmetycznego

Jak zbudowane jest logo?

Logo to jedna z najważniejszych składowych tożsamości wizualnej firmy. Ten unikalny znak firmowy służy do identyfikacji marki na rynku oraz pozwala na kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa. Logo może składać się z jedynie z sygnetu (znaku graficznego, symbolu, emblematu) lub z samego logotypu (napisu), albo też łączyć obydwie formy. Logo zawierające w sobie jedynie napis lub nazwę firmy, nazywane jest typograficznym.

Załóż konkurs na logo dla salonu kosmetycznego

Jak zaprojektować dobre logo salonu kosmetycznego?

W branży beauty panuje pewien kanon tworzenia logo. Istotnym aspektem w zakresie projektowania jest dobór barw. Odpowiednio dopasowane kolory mają wpływ na emocje oraz skojarzenia klientów. Logo salonu kosmetycznego powinno być utrzymane w jednej barwie, a także wyróżniać się prostotą i elegancją, afirmując piękno.

Tworząc symbol marki musimy pamiętać o jego przeznaczeniu – najważniejszym jest, aby zakotwiczył się on w umyśle klienta i umożliwiał identyfikację danej firmy na rynku. Skomplikowane symbole czy nadmierna ilość barw to czynniki, które utrudniają zapamiętywanie. Projekt łatwo zapadający w pamięć stanie się ponadczasowym przekazem. Jeśli dołączymy do tego oryginalne motywy – wyróżnimy się wśród konkurencji i zdobędziemy uwagę potencjalnych klientów.

Logo powinno być zgodne z profilem marki i skierowane dla konkretnego segmentu konsumentów. Główną grupą docelową dla branży kosmetycznej są kobiety. Zależnie od profilu działalności, logo należy doprecyzować pod konkretną grupę wiekową odbiorców. Salony kierujące ofertę dla kobiet w dojrzałym wieku stawiają na proste, eleganckie symbole i ozdobniki, a lokale adresowane dla młodych kobiet często eksperymentują z formą logo, dodając mu młodzieńczej świeżości i lekkości.

Najczęściej używanym kolorem jest biel oraz czerń – barwy klasyczne, nieodzownie związane z elegancją oraz dobrym wizerunkiem. Odpowiednim wyborem jest również niebieski - kojarzony ze spokojem i relaksem oraz odcienie różu – barwy związane z tematyką branży kosmetologicznej. Popularnym trendem w zakresie koloru emblematu jest srebrny oraz złoty, które przywodzą na myśl elegancję, luksus, bogactwo.

Najbardziej popularne sygnety to wszelkie symbole powiązane z branżą kosmetologiczną oraz atrybuty piękności i dobrego wizerunku (np. postać kobiety, motyw ciała, rzęsy, usta). Projektanci równie często odwołują się do motywów przywołujących na myśl odpoczynek oraz naturę (np. kwiaty lub ornamenty z liśćmi). Coraz chętniej wybierane stają się artystyczne grafiki, stosowane w formie sygnetu.

Niezwykle istotnym aspektem każdego logo salonu kosmetycznego jest font oraz rozmiar tekstu. Największą popularnością w branży cieszą się klasyczne fonty z prostymi literami o nieco szerszym rozstawieniu znaków, jak i pismo stylizowane na odręczne. Klasyczne pismo przywodzi na myśl profesjonalizm i klasę, a pismo odręczne jest kojarzone z elegancją oraz produktem spersonalizowanym. Popularne stało się stosowanie inicjałów kosmetyczki lub właścicielki nad nazwą salonu urody – podnosi to prestiż miejsca, zwłaszcza jeśli jest to salon prowadzony przez cenioną specjalistkę w swojej dziedzinie.

Przykłady logo salonu kosmetycznego:

Logo Yasumi

Yasumi – Największa w Polsce sieć instytutów kosmetycznych stawia na prostotę i elegancję. Logo utrzymane jest w tonacji czerni. Sygnet to litera Y wpisana w okrąg. Logoytyp składa się z nazwy zapisanej klasyczną czcionką o średnim rozstawieniu liter. Charakterystycznym elementem zarówno sygnetu, jak i logotypu jest pionowa belka w literze Y. Wyróżnia to Yasumi na tle konkurencji.

Fabryka lalek logo

Fabryka Lalek – Warszawski salon kosmetyczny postawił na logo przywodzące na myśl etykiety starych kosmetyków. Utrzymane jest ono w kolorze czarnym. Sygnet to grafika przedstawiająca kontur kobiecego ciała wpisany w okrąg. Logotyp składa się z dwóch części – nazwy zapisanej klasyczną, pogrubioną czczionką oraz dopisku beauty place stylizowanego na pismo odręczne.

Logo Lalash

Lalash – Popularny w Krakowie salon kosmetyczny Lalash specjalizuje się w zabiegach uzupełniania rzęs. Logo nawiązuje do motywu rzęs, które możemy zobaczyć pod postacią sygnetu. Logotyp został zapisany pismem stylizowanym na odręczne, z pogrubionymi literami. Całość utrzymana jest w kolorze jasnoróżowym.

Komu zlecić zaprojektowanie logo salonu kosmetycznego?

Zaprojektowanie logo dla swojego salonu kosmetycznego możesz zlecić grafikowi, ale poszukiwania odpowiedniej osoby, która posiadałaby umiejętności, której styl by Ci odpowiadał, i której stawka godzinowa nie godziłaby za bardzo w Twój portfel do łatwych nie należą.

Wychodzimy zatem z propozycją założenia konkursu na logo salonu kosmetycznego na naszym portalu, dzięki czemu setki grafików z całej Polski zamieszczą swoje propozycje, z których ostatecznie wybierzesz tą najlepszą: Twoje wymrzone logo! Co najważniejsze to TY ustalasz budżet konkursu, czyli ile jesteś w stanie za nie zapłacić!

Praca nr 570255 Praca nr 323502 Praca nr 665089 Praca nr 105406 Praca nr 162618 Praca nr 592279

Tagi:
Wyświetleń: 1320

0.0
Oceń:

Ocena: 0.0 / głosów: 0

Komentarze (0):

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze

Idź do góry