Projektowanie logo

Projektowanie logo firmy budowlanej – na co zwrócić uwagę?

Logo firmy budowlanej

Logo jest unikalnym znakiem firmowym, który służy do identyfikacji marki na rynku. Dobre logo powinno zwracać uwagę i kojarzyć się z branżą, w jakiej działa jego właściciel. Zanim zaczniesz projektowanie logo firmy budowlanej, musisz zastanowić się nad kilkoma ważnymi aspektami, które pozwolą Ci stworzyć skuteczny znak graficzny.

Załóż konkurs na logo firmy budowlanej

Z tego tekstu dowiesz się:

Logo, nazywane inaczej znakiem firmowym ma wspierać budowanie świadomości marki, sprawić, że będzie ona bardziej rozpoznawana. Logo może składać się z sygnetu i logotypu, co jest czym w znaku firmowym, najlepiej przedstawia grafika:

Co to jest logo

Niebieska grafika z symbolem dachu to sygnet, napis ASPEKT to logotyp. Logo może składać się z samego sygnetu lub samego logotypu, albo zawierać i jedno i drugie. Sygnetem może być znak graficzny, emblemat, symbol, lub inne.

Zanim zaczniesz projektowanie logo firmy budowlanej, poszukaj inspiracji, a tych nie brakuje i wcale nie musisz ograniczać się tylko do identyfikacji wizualnej firm z tej branży. Najbardziej rozpoznawalne znaki firmowe na świecie, takie jak logo Nike, Coca-coli, czy Mastercard łączy kilka cech.

Dobre logo powinno być:

  • Proste
  • Oryginalne
  • Ponadczasowe
  • Unikalne
  • Wszechstronne

Sztuka dobrego logo tkwi w jego prostocie. Logo ma być przede wszystkim skrótem myślowym i dlatego każda osoba, która ma z nim styczność, powinna w ciągu kilku sekund skojarzyć, czym zajmuje się firma, którą reprezentuje. Obecnie w natłoku informacji, jakimi jesteśmy zalewani każdego dnia, nikt nie ma czasu na zastanawianie się, co właściwie ma symbolizować logo.

Klienci są coraz bardziej świadomi i co za tym idzie bardziej wymagający. Internet jest obecnie istotnym kanałem kontaktu klientów z markami, i niewątpliwie wizerunek w sieci, jest często tym, co pozwala podjąć decyzję o zainteresowaniu czyimiś usługami.

Logo powinno być powiązane z branżą, w jakiej działa dana firma, dlatego by zaprojektować ciekawy znak graficzny, warto najpierw poznać nieco branżę, w jakiej działa klient.

Co powinieneś wiedzieć o branży budowlanej?

Branż budowlana to szerokie pojęcie, które łączy w sobie wszystkie firmy, które trudnią się budową budynków mieszkaniowych oraz komercyjnych. W Polsce ten sektor gospodarki tworzy kilkanaście dużych firm, które są generalnymi wykonawcami oraz znacznie więcej mikro firm, które są ich podwykonawcami.

Firmy budowlane świadczą wiele różnych usług, od projektowania i budowy nieruchomości, przez prace wykończeniowe i remontowe, montaż instalacji, aranżacje wnętrz na dostarczaniu kruszyw, materiałów budowlanych i sprzętu specjalistycznego kończąc.

Niezależnie od tego, czym zajmuje się Twój klient, bezsprzecznie powinien kojarzyć się swoim odbiorcom z solidnością, dokładnością, bezpieczeństwem. Firmy budowlane powinny jeszcze bardziej wzbudzać zaufanie, ponieważ oferowane przez nich usługi mają służyć klientom przez lata. Warto pamiętać o tym, projektując logo i wybierając kolory.

Projektowanie logo firmy budowlanej – co musisz wiedzieć?

Projektując logo, możesz wybrać tylko logotyp, lub tylko sygnet, chociaż stworzenie znaku graficznego, który zawiera oby dwa elementy, daje szersze możliwości zastosowania ich razem lub osobno, w zależności, od tego, gdzie ma ono się pojawić.

Istotnym etapem jest wybór odpowiedniej kolorystyki, ponieważ poszczególne barwy budzą różne skojarzenia. Logo firmy budowlanej jest zazwyczaj utrzymane w jednym lub dwóch kolorach, przy czym dominują tutaj takie barwy, jak czarny, szary, granatowy często połączone z bardziej zwracającym uwagę, czerwonym, żółtym lub zielonym. Kolory takie jak róż, czy fiolet zdecydowanie odpadają, ponieważ są zupełnie niekompatybilne z branżą budowlaną.

Loga największych firm budowlanych w Polsce są minimalistyczne, często jest to sama typografia, czyli napis będący nazwą firmy, w wyraźnym kolorze i czytelnym foncie. Przykładem takiego rozwiązania jest logo Budimex, Strabag, czy Skanska.

W logo firm budowlanych znajdziemy też znaki, w których jako sygnet wykorzystywany jest symbol samego dachu, domu, budynku, czy cegieł, w końcu to pierwsze, co przychodzi każdemu na myśl, kiedy mowa o branży budowlanej. Logo, które składa się z sygnetu i logotypu, znacznie łatwiej zapamiętać, nasz mózg ma wtedy do czynienia z dwoma bodźcami, obrazem i słowem. Zastosowanie przykuwającego uwagę, intensywnego koloru dodatkowo zwiększa szansę na zapamiętanie tego elementu identyfikacji i wzrost świadomości marki.

Projektując logo, możesz zacząć od kartki i przygotowania szkicu, a dopiero później zabrać się za stworzenie grafiki w odpowiednim programie. Na rynku znajdziemy wiele, również bezpłatnych narzędzi do tworzenia logo, mowa tutaj również o kreatorach znaków graficznych, do których obsługi nie jest potrzebna wiedza z zakresu obsługi edytorów grafiki.

Zanim zaczniesz projektować, odpowiedz sobie na kilka pytań:

  • Czym dokładnie zajmuje się firma, dla której projektujesz logo?
  • Z czym kojarzy się branża, w obszarze, której działa marka?
  • Jakie kolory kojarzą się z działalnością firmy budowlanej?
  • Czego klienci oczekują od firm budowlanych?
  • Jakie uczucia i skojarzenia ma budzić logo?

Strona techniczna projektu logo firmy budowlanej

Logo marki to specyficzny element identyfikacji, który ma bardzo szerokie zastosowanie, logo znajdzie się nie tylko na wizytówkach i ulotkach, ale również na stronach internetowych, szyldach czy banerach reklamowych. By niezależnie od nośnika było wyraźne, konieczne jest przygotowanie grafiki w różnych formatach. W wersji wektorowej do druku i w wersji rastrowej do wykorzystania na urządzeniach cyfrowych.

Jak zatem widzisz, proces projektowania logo firmy budowlanej jest długi i samo stworzenie znaku graficznego to tylko końcowy efekt pracy grafika. Aby logo było dobre, musisz z jednej strony wyróżnić się na tle branży, a z drugiej korzystać ze skojarzeń, które budzi u klientów. Tworząc je, musisz zachować równowagę między jednym i drugim. Pamiętaj też, że mniej znaczy więcej, w projekcie powinieneś użyć maksymalnie trzech kolorów, ogranicz również stosowanie różnych fontów, zbyt wiele elementów sprawi, że odbiorca poczuje się zdezorientowany.

Komu zlecić zaprojektowanie logo firmy budowlanej?

Klasyczna metoda projektowania logo to odnalezienie odpowiedniej agencji graficznej, albo grafika freelancera. Zadanie to jednak nie jest łatwe: skąd mamy wiedzieć, że dana firma, czy grafik podołają naszym oczekiwaniom, czy trafią w nasz gust. 

Najefektywniejszym rozwiązaniem jest założenie konkursu graficznego na stronie zlapgrafika.pl. Dzięki temu zlecamy przygotowanie logo nie jesdme u grafikowi, a setkom rozproszonym po całej Polsce! Po ustalonym przez Ciebie budżecie konkursu (czyli ile chcesz zapłacić za wykonane logo) graficy dodają swoje projekty, z których ostatecznie wybierasz ten najlepszy. Dzieki temu otrzymujesz prace od ludzi z różnym stopniem doświadczenia, z różnymi stylami i gustami. Jednym słowem: przygotowane logo są różnorodne. Z pewnością niejedno tak przygotowane logo spełni Twoje oczekiwania.

Załóż konkurs na logo firmy budowlanej

Tagi: logo design poradnik
Wyświetleń: 40

0.0
Oceń:

Ocena: 0.0 / głosów: 0

Komentarze (0):

Musisz być zalogowany, aby dodawać komentarze

Idź do góry